جدول کاهش نرخ مکالمات VoIP

به دنبال پیشنهاد شرکت ارتباطات زیرساخت و تصویب کمیسیون تنظیم مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تعرفه انتقال ارتباطات صادره VoIP (انتقال صوت بر روی اینترنت) از طریق این شرکت به صورت پلکانی محاسبه می‌شود تا قیمت تمام شده برای یک دقیقه ارتباط صادره VoIP کاهش یابد.
وحید سلمان، مدیر کل دفتر بررسی‌های اقتصادی شرکت ارتباطات زیرساخت با اعلام این مطلب گفت: شرکت ارتباطات زیرساخت بنا به درخواست شرکت‌های فعال در عرصه ارتباطات صادره VoIP این تغییرات را در تعرفه ترانزیت VoIP که پس از اخذ مجوز از مراجع ذی‌ربط نسبت به ابلاغ این مصوبه اقدام خواهد شد.
وی در ادامه در خصوص شیوه جدید اخذ این تعرفه توضیح داد: دریافت تعرفه در شش سطح ترافیک تعریف شده که در هر سطح، ترافیک به میزان دو برابر افزایش و تعرفه زیرساخت برابر ۱۵ درصد کاهش می‌‌‌یابد.
سلمان در عین حال تصریح کرد: مازاد ترافیک هر سطح با سطح بعدی سنجیده می‌‌‌شود. به عنوان نمونه، اگر یک شرکت ۷۰۰ هزار دقیقه در ماه ترافیک صادره VoIP داشته باشد، ۳۰۰ هزار دقیقه در ماه را با دقیقه‌‌ای ۱۰۰ ریال، مازاد ۳۰۰ هزار الی ۶۰۰ هزار دقیقه را با دقیقه‌ای ۸۰ ریال و مازاد ۶۰۰ هزار الی ۷۰۰ هزار دقیقه، هردقیقه ۶۴ ریال محاسبه می‌شود.
به گزارش ایسنا مدیرکل دفتر بررسی‌های اقتصادی شرکت ارتباطات زیرساخت افزود: موضوع دیگری که برای حمایت از منافع فعالان عرصه ترافیک صادره VoIP بین الملل در این مصوبه جدید مورد توجه قرار گرفته، حذف سقف هفتاد درصدی تعرفه‌های VoIP در مقایسه با قیمت مکالمات از طریق دو صفر است است به نحوی که از این تاریخ به بعد، تعرفه دریافتی از مشترکین برای هر دقیقه ارتباط صادره بین‌الملل این شرکت‌ها می تواند بر اساس تعرفه‌های جدید مکالمات از طریق دو صفر شبکه زیرساخت محاسبه و دریافت شود.
وی در ادامه توضیح داد :شرکت هایی که به این میزان ترافیک ندارند برای بهره‌مندی از این تخفیف‌ها می توانند با یکدیگر کنسرسیوم تشکیل دهند تا از تخفیف‌های سطوح مختلف ترافیک بهره‌مند شوند.
v price.JPG


iTanalyze.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.