جدیدترین آمار تولید و واردات تایر اعلام شد

۰۶م آذر ،

lastic.jpeg

عضو هیات مدیره انجمن صنفی صنعت تایر ایران با بیان تازهترین آمار تولید و واردات تایر گفت: رشد تولید و افزایش صادرات از اثرات مثبت افزایش نرخ ارز بر صنایع داخلی است.

مسعود بهرامی نوید در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار کرد: اگرچه در نیمه اول امسال به سبب تغییر نرخ ارز نوساناتی در متغیرهای اقتصادی رخ داده و تولید تایر اندکی کاهش پیدا کرد اما این کاهش تولید جزیی بوده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال تولید تایر بیشتر از سال قبل شود.

وی با بیان اینکه تنگ شدن عرصه بر واردات محصولات بی‌کیفیت خارجی یکی از تبعات مثبت افزایش نرخ ارز است، خاطرنشان کرد: واردات تایر در هفت ماهه اول امسال حدود شش درصد کاهش یافت به‌گونه‌ای که در این مدت واردات این محصول از ۵۵ هزار تن در سال قبل به ۵۱ هزار تن رسیده است.

عضو هیات مدیره انجمن صنفی صنعت تایر ایران ادامه داد: در هفت ماهه اول امسال تولید انواع تایر نیز با کاهش حدوداً هشت درصدی از ۱۳۰ هزار تن در مدت مشابه سال قبل به ۱۲۰ هزار تن رسید.

وی افزود: بعضی نوسانات ارزی و اقتصادی در شش ماهه اول امسال از دلایل اصلی کاهش تولید تایر در کشور است البته در صورت تثبیت شرایط اقتصادی، جدی‌تر شدن حمایت از صنایع داخلی و حل مشکلات سرمایه در گردش تولیدکنندگان تایر، نه تنها کاهش تولید جبران خواهد شد بلکه پیش‌بینی می‌شود مجموع تولید امسال بیشتر از سال قبل باشد.

بهرامی نوید با بیان اینکه در حال حاضر روند تولید تایر در کشور افزایشی شده است، تصریح کرد: کاهش قیمت انواع تایر در دو هفته اخیر از اثرات مثبت رشد تولید این محصول است. پیش‌بینی می‌شود که روند کاهش قیمت در هفته‌های آینده نیز ادامه یابد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.