جدیدترین خبرها درباره برادرزاده صدام که در اتریش بازداشت شد

به گزارش ایرنا، وزارت کشور اتریش سه روز پیش تایید کرد که برادرزاده صدام در نزدیکی وین در حالی که گذرنامه و مدارک شناسایی نداشت بازداشت شد.

روزنامه ‘اوسترایش’ در گزارشی با عنوان ‘پدر برادرزاده صدام، جلاد بغداد بود’، نوشت: سبعاوی ابراهیم التکریتی هدایت سازمان مخوف اطلاعات دیکتاتورعراق را بر عهده داشت، او هزاران نفر را شکنجه داد و اعدام کرد و ششمین فرد مخوف رژیم دهشتناک عراق بود.

این روزنامه یادآور شد که سبعاوی تکریتی در سال ۲۰۰۹ همانند برادر ناتنی خود در بغداد به دار مجازات آویخته شد. شش پسر او نیز تحت پیگرد بودند، اما همگی موفق به فرار شدند، از جمله بشار النصیری.

اوسترایش افزود: بشار النصیری در سال ۲۰۰۵ به سوریه و از آنجا به لبنان گریخت و در ماه می سال ۲۰۰۶ وی قصد داشت به ریودوژانیرو برود، اما شناسایی و دستگیر شد. البته دادگاهی در بیروت او را دوباره آزاد کرد. آن زمان گفته می شد: ‘او پولی نداشت و نمی توانست هزینه وکیل خود را بپردازد.’ از آن زمان دیگر رد پایی از او مشاهده نشد تا اینکه سر از اتریش در آورد.

روزنامه ‘کرونه’ نیز در گزارشی با طرح این سوال که ‘آیا برادرزاده صدام پناهندگی دریافت خواهد کرد؟’ نوشت: گفته می شود سالیان سال برادرزاده صدام در کار قاچاق انسان و جعل پول بوده است.

این روزنامه اتریشی افزود: وی پس از آنکه عمویش در عراق سقوط کرد شروع به انتقام گیری کرده است. او بارها حملات خونینی به دولت جدید کرد و خون بسیاری از شهروندان غیرنظامی عراق را به گردن دارد.

این روزنامه نوشت: این اتهاماتی است که دادگستری عراق به وی نسبت می دهد و پلیس اینترپل دستور بازداشت بین المللی او را داده است.

کرونه افزود: بشار النصیری در حال حاضر در اتریش رسما متقاضی پناهندگی است و امکان اعطای پناهندگی سیاسی به وی نیز وجود دارد!

اروپام ۱۳۴۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۰۰۲۶۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.