جذابیت بصری و محتوایی در جذب مخاطب کتابخوان موثر است

‘مهدی رمضانی’ روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا، مهمترین دغدغه مرکز اسناد را گسترش دامنه مخاطبان عنوان کرد و افزود: گرچه این مجموعه پس از ۲۰ سال مخاطبان خود را یافته است، اما برای جذب مخاطب بیشتر بویژه نسل جوان نیازمند ایجاد جذابیت های ساختاری، محتوایی و بصری در کتاب ها هستیم.

وی گفت: مرکز اسناد انقلاب اسلامی برای نمایشگاه کتاب امسال و بمنظور افزایش دامنه مخاطبان، اقدامات جدی تری انجام داده و انتشار کتاب ‘سرگذشت من و سازمان مجاهدین’ از جمله این اقدامات است و علت اهمیت این کتاب، تخلیه پادگان اشرف توسط گروهک منافقین در عراق است که در این اثر اطلاعات دقیقی از ساختار داخلی این سازمان و نوع ارتباطات آنها و موقعیت پادگان اشرف بیان شده است؛ این کتاب تاثیر گذار بوده و می تواند ارتباط خوبی با مخاطب برقرار کند.

رمضانی به ارائه اثر دیگری با محتوای طنز با عنوان ‘ارکیو ۱۸۰’ اشاره کرد و گفت: در این کتاب به مباحث فتنه ۸۸ با نگاهی متفاوت و با رویکردی طنز پرداخته شده است.

به گفته مدیر عامل موسسه فرهنگی هنری و انتشارات مرکز اسناد، کتاب ‘جنبش تسخیر وال استریت’ اثر دیگر این مرکز است که به لحاظ موضوعی جدید است و بین تاریخ انتشار و ترجمه آن در کشور بیش از شش ماه نمی گذرد. این اثر نیز تا کنون با استقبال خوبی روبه رو شده است.

وی در پاسخ به دیگر سووال ایرنا که مرکز با تمامی اسناد و مدارک ارزشمند چرا در حوزه فیلمسازی و مستند سازی فعالیت چشمگیری ندارد، گفت: در نیمه دوم سال ۹۰ مرکز تبدیل به موسسه فرهنگی هنری شد و نخستین اثر مستند تصویری خود که برشی از تاریخ انقلاب بود را رونمایی و امسال نیز در نمایشگاه عرضه کرده است.

به گفته رمضانی، مرکز به لحاظ اطلاعات پایه ای در حوزه تاریخ انقلاب به مرحله قانع کننده ای رسیده، اما تلاش داریم در بحث مستند سازی، بستر و زیر ساختی را برای ارائه سوژه به حوزه فرهنگ و هنر فراهم سازیم.

وی توضیح داد: ارائه سوژه به سینماگران و داستان نویسان یکی از اهداف این مرکز برای ساخت آثار در زمینه تاریخ انقلاب است.

رمضانی گفت: ارائه خدمات پژوهشی در حوزه تاریخ انقلاب از طریق پایگاه خدمات رسانی در قالب تخصصی نیز یکی دیگر از برنامه های این مرکز است که محققان و پژوهشگران برای تولید اثر می توانند به این پایگاه مراجعه کنند.

بیست وپنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران فردا(شنبه) پایان می یابد.

فراهنگ ** ۱۶۳۰ ** ۱۰۷۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۲۵۶۷۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.