جذب سرمایه بخش خصوصی در اولویت

رویکرد اصلی وزارت صنعت، معدن و تجارت در بخش معدن اعلام شد:

معاون برنامه‌ریزی وزیر صنعت، معدن و تجارت به رویکرد اصلی این وزارتخانه در بخش معدن اشاره کرد و گفت: جذب سرمایه بخش خصوصی برای فعالیت های مختلف معدنی در اولویت قرار دارد.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران شاتا، سید رضا فاطمی امین افزود: فعالیت در اکتشافات پایه و جمع‌آوری اطلاعات زمین‌شناسی پایه نیز از دیگر برنامه های وزارت صنعت،معدن و تجارت برای توسعه بخش معدن است؛ چرا‌که این حوزه پرخطر است و سرمایه‌گذاران بدون رفع مخاطره‌های موجود حاضر به فعالیت در این بخش نمی‌شوند.
وی ادامه داد: انجام کارهای زیر‌ساختی همچون انتقال گاز، برق، ساخت جاده و اجرای پروژه‌های تجهیز معادن از دیگر کمک‌های فنی و اعتباری این وزارتخانه در راستای توسعه بخش معدن محسوب می‌شود.
فاطمی‌امین تصریح کرد: بخش معدن نیازمند ایجاد محیطی مناسب برای جذب سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف است و این به آن معناست که باید حلقه‌های مفقوده زنجیره معدن را تکمیل کنیم و تقاضا برای برخی مواد معدنی نادر که در صنایع پیشرفته و خودرو استفاده می‌شوند، افزایش یابد.
معاون برنامه‌ریزی وزیر صنعت، معدن و تجارت در‌خصوص سهم معدن در تحقق شعار تولید ملی نیز گفت: معدن و صنایع معدنی به هم پیوسته هستند و نمی‌توان معدنکاری قوی داشت، بدون این‌که صنایع معدنی توانمند در کشور وجود داشته باشد.
وی ادامه داد: هم‌اکنون در تمام صنایع انرژی‌بر معدنی به جز فولاد به ظرفیت نهایی رسیده‌ایم و در صنایع شیشه، کاشی، سرامیک و سیمان بیش از نیاز داخل تولید و بخشی از آن صادر می‌شود.
فاطمی‌امین تصریح کرد: برای رسیدن ظرفیت تولید فولاد به ۴۵ میلیون تن در افق ۱۴۰۴ و قطع وابستگی به واردات کنونی شش میلیون تن نیاز به برنامه‌ریزی و اجرای طرح‌های نیمه‌تمام فولادی داریم.
وی با بیان اینکه هنوز جای کار زیادی در بخش معدن وجود دارد، گفت: باید سرمایه‌گذاری در اکتشاف و بهره‌برداری در حوزه عناصر نادر، فلزات گرانبها، منیزیم و مواد معدنی مورد استفاده در خودروسازی و صنایع پیشرفته توسعه یابد./س


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.