جراحی زیبایی به سیاستمداران ایرانی نرسیده

جام جم آنلاین: عمل جراحی زیبایی میان سیاستمداران ایرانی چندان رایج نیست. تصور می‌کنم هنوز این بیماری به سیاستمداران کشور ما نرسیده باشد. بیشتر این هنرمندان و ورزشکاران هستند که به سراغ این کار می‌روند.

در جامعه ایرانی ارزش‌ها و آرمان‌های خاصی داریم و مردم به فرهنگ و آرمانی پایبند هستند که بر اساس آن نه سیاستمداران و نه مردم چهره زیبا را برای انتخاب ملاک قرار نمی‌دهند. البته ممکن است با توجه به تحولاتی که در عرصه فرهنگ و ارزش‌ها در حال وقوع است، روزی جامعه سیاسی ما به این موضوع دچار شود، هر چند که تناسبی با ارزش‌های ما ندارد.

این به تفکرات و آداب شرعی مسلمانان برمی‌گردد که دستکاری در خلقت توصیه نشده است، ولی ما توصیه‌های زیادی داریم که مسوولان و زمامداران مرتب، شیک و خوشبو باشند. ائمه به این امر توجه ویژه داشتند اما متاسفانه این موضوع در جامعه مورد غفلت قرار گرفته است.

خیلی از سیاستمداران در کشور ما وجود دارند که لباس و وضعیت ظاهری مرتبی ندارند، در حالی‌ که این توصیه شرع و اسلام است و حتی خود پیغمبر هم به این آداب توجه داشته است. به نظرم بهتر است سیاستمداران پیش از جراحی زیبایی و امثالهم به این امر توجه ویژه داشته باشند.

البته توجه به این مساله نباید سبب ایجاد تفاخر شود. انسان در عین سادگی باید مرتب، منظم، خوشرو و خوش‌برخورد باشد و در ظاهر و باطن همه چیز را مورد توجه قرار دهد.

متاسفانه در جامعه ما رایج شده است که خیلی از افراد لباس‌های گران‌قیمت می‌پوشند. من شنیده‌ام خیاطی در تهران هست که سیاستمداران برای هر دست کت و شلوار به وی یک میلیون تومان پول می‌دهند.

چنین کارهایی مناسب با احوال اجتماعی و فرهنگ ما نیست. افراد در عین ساده‌پوشی و فرار از تجمل‌گرایی، باید شیک و منظم باشند چرا که مردم از این کار استقبال کرده و آن را می‌پسندند.

محمدرضا تابش – نماینده مجلس


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.