جریمه ۵۰۰ دلاری در انتظار رانندگان موبایل به دست

موبنا- شورای شهر کلیولند به سختگیری شدیدتری در زمینه قوانین راهنمایی و رانندگی پرداخته و اعلام کرده که درصورت استفاده رانندگان از گوشی موبایل ملزم به پرداخت ۵۰۰ دلار خواهند شد.

باوجود همه توصیه هایی که پلیس درباره عوارض ناشی از استفاده از گوشی های تلفن همراه و ابزارهای الکترونیکی کرده، باز هم تعداد زیادی از مردم از این دستگاه ها استفاده می کنند. بر این اساس شورای شهر کلیولند در ایالت اوهایو آمریکا قوانین جدیدی را برای استفاده از دستگاه های الکترونیکی به ویژه تلفن همراه ارایه کرده است.

پلیس این شهر اعلام کرده که درصورت مشاهده رانندگان هنگام مکالمه با تلفن همراه، استفاده از لپ تاپ، تبلت و حتی در دست گرفتن گوشی موبایل در حین رانندگی آنها را جریمه می کند.

بر اساس گزارش پلیس کلیولند، در صورت مشاهده رانندگان برای استفاده از موبایل، در مرحله اول ۱۰۰ دلار جریمه می شوند، دومین بار باید ۲۵۰ دلار جریمه بپردازند و در مرحله سوم ۵۰۰ دلار جریمه خواهند شد.

پلیس کلیولند اعلام کرده که از سال ۲۰۲۴ مفاد جدیدی را به قوانین حاضر اضافه خواهد کرد و امکان باطل کردن گواهینامه رانندگی وجود دارد .

از سوی دیگر ایالت کالیفرنیا نیز قوانین مشابهی را برای ممنوعیت استفاده از موبایل در حین رانندگی ارایه کرده و اعلام کرده که طی دو سال گذشته میزان جرایم و تصادفات رانندگی ۲۲ درصد کاهش یافته است.

IT Iran

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.