جزئیاتی از ستاد انتخاباتی جامعه اسلامی مهندسین/ سیداحمد خاتمی: جامعه مدرسین وارد مصادیق ریاست‌جمهوری نشده است

۲۷م آذر ،

نعمت الله توان در مورد برنامه های انتخاباتی جامعه اسلامی مهندسین گفت: از حدود دو ماه پیش ستادهای انتخاباتی خود را در خصوص انتخابات شوراها و ریاست جمهوری فعال کرده است.
وی با بیان اینکه در انتخابات مجلس کارگروه تازهی در جامعه مهندسین شکل گرفته است توضیح داد: در انتخابات مجلس گروهها و مجموعه هایی از صنوف مختلف متشکل از مجمع کارگری ، فرهنگیان و ورزشکاران با جام همکاری کردند که پتانسیل و ظرفیت آنان چندین برابر جامعه مهندسین است.
اهم صحبت‌های عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین را در ادامه بخوانید؛
• در این دوره از انتخابات نیز این گروهها اصرار بسیار برای ادامه همکاری با جامعه مهندسین داشتند اما طبق اساسنامه “جام” نمی توانستیم در قالب این تشکل سیاسی با آنان همکاری کنیم ؛ لذا در دفتر دیگری این گروه گردهم آمدند و بطور منظم هفتگی با جام جلسه دارند که ستاد انتخاباتی جام برای انتخابات شوراها در تهران و کلان شهرها توسط این گروه شکل گرفته است.
• این گروه تازه بخشی از دیدگاه باهنر در مورد حزب فراگیر را می تواند در برگیرد و در آینده با این گروهها به سمت تشکیل حزب فراگیر برویم.
• قطعا برای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مانند انتخابات قبل یک شورای حکمیت شکل خواهد گرفت که بنابر شواهد موجود و دیدارهای انتخاباتی که گروهها و کاندیداهای احتمالی با آیت الله مهدوی کنی داشته اند شاید در انتخابات این دوره ایشان محور وحدت قرارگیرند.
• بسیار از گروههای سیاسی و صنفی و طیف وسیعی از تشکلهای دانشجویی، به صورت محرمانه و غیرمحرمانه از باهنر برای شرکت در انتخابات دعوت و حمایت کرده اند و طی دو ماه اخیر نیز این دعوت ها بسیارتر شده است.
• باهنر هنوز هیچ تصمیمی برای کاندیداتوری ندارد، چه باهنر کاندیدا بشود و چه نشود ما پایبند به مدل وحدت خواهیم بود و هر فردی را شورای حکمیت انتخاب کند از آن حمایت می کنیم ؛ چراکه معتقد به تکثر کاندیداها نیستیم.

سیداحمد خاتمی: در جلسات جامعه مدرسین دربارهٔ مصادیق ریاست‌جمهوری بحثی نشده است
در همین راستا یک عضو ارشد جامعه مدرسین حوزه‌ علمیه قم تاکید کرد که در جلسات شورای مرکزی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و همچنین در نشست‌های مشترک این تشکل روحانی با دیگر گروه‌های اصولگرا، در مورد مصادیق انتخابات ریاست جمهوری بحث و گفت‌وگویی نشده است.
آیت‌الله سید احمد خاتمی که با ایسنا گفتگو می کرد با اشاره به جایگاه روحانیت در انقلاب گفت:‌ روحانیت به عنوان نهادی که در اصل انقلاب و در تداوم آن نقش تاثیرگذاری داشته است، معنا ندارد که خود را از انقلاب کنار بکشد و بنابراین طبیعی است که در رابطه با مسایل مهم انقلاب اعلام موضع کند و انتخابات ریاست جمهوری نیز یکی از این مسایل مهم و کلان کشور است.
وی با بیان اینکه “نشست‌ها و رایزنی‌هایی که در این ارتباط برگزار می‌شود، در راستای تلاش برای برگزاری انتخاباتی پرشکوه است و اینکه گزینه‌های مناسبی به صحنه انتخابات بیایند”، خاطرنشان کرد: تاکنون در جلسات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و جلسات مشترک این تشکل روحانی با دیگر گروه‌های اصولگرا مطلقا از مصادیق انتخابات بحثی نشده و آنچه که قطعا مدنظر است، تدبیر برای برپایی باشکوه انتخابات است.
این عضو ارشد جامعه مدرسین حوزه‌ علمیه قم تاکید کرد: این نشست‌ها در راستای انجام وظیفه پاسداری از انقلاب اسلامی انجام می‌شود، چراکه تشکل‌های روحانی در ارتباط با انتخابات و دیگر حوادث مهم انقلاب بی‌تفاوت نخواهند بود.
/۲۹۲۲۰

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.