جزئیاتی جدید از اسپایدر آلفارومئو

در ماه مه دو شرکت مزدا و آلفارومئو با هم توافق کردند تا نسل آینده آلفارومئو اسپایدر بر پایه مزدا میاتای جدید ساخته شود و البته هر دو خودرو در تاسیسات مزدا در هیروشیما تولید شوند. حالا از این خودروها که در سال ۲۰۲۴ به بازار خواهند آمد، جزئیاتی جدید فاش شده است.

Alfa-Romeo-Spider-artists-rendering

آلفا رومئو اسپاید Duetto رندر شده

اولین نکته تفاوت آشکار طراحی ظاهری این دو خودرو خواهد بود. در حالیکه هم اکنون دو طرح از اسپایدر در میان است. یکی بر مبنای آلفارومئوی ۲uettottanta کانسپت که توسط پینین فارینا طراحی شده و بسیار شبیه نسل آینده مزدا MX-5 میاتا و سبک جدید آن بنام کودو می باشد. طرح دوم مطابق تولیدات اخیر آلفارومئو بوده و چراغهایی خربزه ای شکل دارد.

alfa-romeo-2uettottanta-concept-by-pininfarina

آلفا رومئو ۲uettottanta کانسپت طراحی شده توسط پینین فارینا

نشریه کار اند درایور از نام قدیمی دوئیتو برای آلفارومئوی اسپایدر خبر داده و همچنین موتور آن را یک نمونه چهار سیلندر ۱۷۵۰cc توربوشارژر و با استفاده از تزریق مستقیم سوخت پیش بینی کرده است. این موتور که در سایر تولیدات فیات نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت، می تواند ۲۵۰ اسب بخار نیرو تولید نماید. نیروی موتور با استفاده از گیربکس شش سرعته دستی و کلاچ دوبل  اتوماتیک با امکان تعویض دنده از طریق پدالهای سبک فرمول یک به چرخها منتقل می شود. آلفارومئو در تلاش برای متقاعد کردن مزدا برای استفاده از این سیستم انتقال نیرو و کلاچ در نسل آینده MX-5 نیز می باشد. در حالیکه مزدا بروی سیستم و تکنولوژی اسکای اکتیو تمرکز کرده است.

1967 Alfa Romeo Duetto

آلفارومئو نسل اول اسپایدر دوئیتو

پلت فرم و زیربنای هر دو خودرو از فولاد کششی با مقاومت بالا ساخته خواهد شد. بسیاری از اجزا نیز از آلومینیوم ساخته می شوند تا در نهایت وزنی در حد ۱۰۴۴ کیلوگرم حاصل گردد.
آلفارومئو اسپایدر یا دوئیتو از سال ۱۹۶۶ تا ۱۹۹۳ در چهار نسل و با ظاهری کلاسیک تولید شد. و سپس با اسپایدرهای جدید جایگزین شد. نسل آینده مزدا MX-5 میاتا در سال ۲۰۲۴ معرفی خواهد شد و پسر عموی ایتالیایی آن هم یک سال بعد به بازار می آید.

آلفارومئو اخبار کانورتیبل

فیسبوک


مجله پدال

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.