جزئیات ابلاغیه حذف سوابق بیمه‌ای اشخاص

۴ م دیماه ،

بینا- در قالب ابلاغیه بیمه‌ای “نحوه محاسبه مستمری بیمه شدگان شاغل در دو کارگاه یا بیشتر به صورت همزمان”، ضوابط تازه تعیین حقوق بازنشستگی شاغلان مشمول قانون کار اعلام شد.
به گزارش بینا به نقل از مهر، به تازگی تصمیمی دربارهٔ حذف سوابق بیمه ای بخشی از مشمولان قانون کار و شاغلان در بنگاه ها و واحدهای تولیدی کشور گرفته شده است که دارای بیش از ۱ سابقه بیمه ای می باشند.
بر اساس این تصمیم که ۲۱ آبان ماه امسال برای اجرا ابلاغ شد، اصلاح نحوه محاسبه مستمری بیمه شدگان شاغل در دو کارگاه یا بیشتر به صورت همزمان مورد تاکید قرار گرفته است.
به زبان ساده تر، از این پس قرار است آن بخش از شاغلان بازار کار که به سبب اشتغال در دو یا چند بنگاه دارای بیش از یک کد بیمه ای می باشند، در زمان محاسبه برای بازنشستگی و دریافت مستمری، صرفا یک سابقه برای محاسبه حقوق اشخاص در نظر گرفته شود و به اصطلاح مابقی سوابق اشخاص و پرداخت حق بیمه دوم به بعد، در حقوق دریافتی اشخاص تاثیری نداشته باشد.
پیش از این اشخاص می توانستند با داشتن بیش از یک بیمه، در زمان بازنشستگی و تعریف مستمری؛ از مزایای پرداخت بیش از یک حق بیمه برخوردار شوند.

 

ابوالفضل فتح الهی در گفتگو با مهر با بیان اینکه قبل از این اگر اشخاص دارای چند سابقه بیمه ای بودند می توانستند سوابق خود را جمع آوری کرده و در زمان بازنشستگی و تعیین حقوق، از مزایای آن برخوردار شوند.
نایب رئیس کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ایران اظهار داشت: ماهیت بعضی مشاغل مانند خبرنگاری و پرستاری در بعضی مواقع سبب می گردد اشخاص شاغل در این بخش ها بیش از یک پرونده بیمه ای داشته باشند، با این حال با ابلاغیه تازه امکان استفاده اشخاص از منافع بیش از یک بیمه؛ از بین رفته است.
فتح الهی ادامه داد: با روش تازهی که در نامه تامین اجتماعی وجود دارد، در زمان تعیین حقوق بازنشستگی و در نظر گرفتن ۲ سال آخر کارکرد اشخاص، مابقی سوابق بیمه ای اشخاص در کل کارکرد اشخاص سرشکن می گردد و مبنای تازهی برای محاسبه حقوق اشخاص که در نهایت به ضرر آنها خواهد بود، درنظر گرفته می گردد.

RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.