جزئیات تصمیم تفکیک راه و شهرسازی

گردآوری توسط گروه عمران ممتازنیوز

به گزارش ممتاز، عزت‌الله یوسفیان ملا در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا» در مورد مباحث اخیر انتزاع وزارت راه و شهرسازی و پی‌گیری نمایندگان مجلس در این‌باره، اظهار داشت: مشکلات ادغام این دو وزارتخانه مدتی پس از اجرا بروز یافته است که این امر سبب شد نمایندگان مجلس به این نتیجه برسند که این دو وزارتخانه نباید با یکدیگر ادغام می‌شد.

وی ادامه داد: به تازگی این بحث در جلسه رؤسای کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی مطرح و اعلام شد که هنوز به طور دقیق بررسی و آزمایش نشده است که این انتزاع مناسب است یا خیر.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: در این جلسه عنوان شد که هنوز مدت بسیاری از ادغام نگذشته است و بهتر است پنج ماه صبر کرد شاید بتوان از این ادغام نتایج مطلوب‌تری گرفت و پس از آن تصمیماتی را اخذ کرد.

یوسفیان ملا تأکید کرد: همانطور که ادغام وزارت راه با مسکن اقدامی عجولانه و بدون تحقیقات و بررسی‌های کامل بود، موضوع انتزاع آنها نیز عجولانه مطرح شده و نیازمند بررسی است، بنابراین در این جلسه اعلام شد که نباید به این زودی‌ موضوع انتزاع را عملیاتی کرد.

این نماینده مجلس اضافه کرد: در برنامه پنج ساله اعلام شد باید وزارتخانه‌های مرتبط با یکدیگر ادغام شوند تا ۱۷ وزارتخانه در دولت وجود داشته باشد، اما اشکال این حکم قانون برنامه این بود که بررسی نشد کدام وزارتخانه‌ها در یکدیگر ادغام شوند اما به هر حال این موضوع به دولت محول شده بود.

یوسفیان ملا تصریح کرد: بخش مسکن واحدی ایستا است، ساخت و ساز ساختمان در یک مکان خاص انجام می‌شود در حالی که حمل و نقل بخشی پویا و حرکت‌دار و در واقع دینامیک است.

وی ادامه داد: این دو بخش با سلایق متفاوت مهندسان مسکن و مهندسان راه، کاملاً با یکدیگر بی ارتباط می باشند و نمی‌توان مهندس راه را در کنار مهندس مسکن قرار داد، زیرا سلیقه‌ها و نظریات کاملاً متفاوت است اما با این وجود اگر انتزاعی هم در کار باشد باید معقولانه و با بررسی کامل عمل کرد.

آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.