جزئیات جدید از عامل کشتار نیس در فرانسه

جزئیات جدید از عامل کشتار نیس در فرانسه

بر اساس گزارش‌ها مهاجم نیس که با کامیون باعث مرگ بیش از ۸۰ نفر شد، صبح حمله “عکس خندان خود را برای برادرش فرستاده بود.”

به گزارش سایت خبری ممتاز نیوز:جابر، برادر محمد لحوایج بوهلال گفته است که برادرش صبح روز حمله عکس خود را که در آن میان جمعیت لبخند می‌زده، برای او فرستاده در حالی که بسیار شاد و خوشحال به نظر می‌آمده است. وجود چنین عکسی هنوز تایید نشده است.هم‌زمان با پیشرفت تحقیقات درباره این کشتار، اطلاعات بیشتری درباره مهاجم منتشر می‌شود.

رسانه‌های فرانسه گفته‌اند که عامل کشتار نیس قبل از حمله مسیرهای مورد نظر را جست‌وجو کرده و از دو روز قبل در خیابانی که کشتار اتفاق افتاده، رانندگی کرده است.پلیس اوایل سال جاری محمد لحوایج بوهلال تونسی را به اتهام رانندگی پرخطر بازداشت کرده بود، اما عامل کشتار نیس سابقه افراط‎گرایی یا ارتباط با گروه‎های افراط‌گرا را نداشت و نامش در فهرست امنیتی تحت نظر پلیس نبود.
خبرگزاری فرانسه همچنین به نقل از یک شخص آگاه خبر داده است که محمد بوهلال درست پیش از حمله در یک پیامک تلفنی ابراز رضایت کرده بود که توانسته یک سلاح کمری ۷.۶۵ میلی‌متری به دست آورد. دو اسلحه و یک نارنجک دیگر هم در کامیون پیدا شده بود.
بیش از ۲۰۰ کارشناس مشغول تحقیق برای شناسایی گیرندگان پیامک‌های عامل کشتار نیس هستند.نیروهای امنیتی همچنین می خواهند بفهمند که آیا او با نیروهای افراطی در تماس بوده است یا نه.امروز دو نفر دیگر در ارتباط با کشتار نیس بازداشت شدند و شمار دستگیرشدگان به هفت نفر رسید.

تاریخ انتشار خبر: ۱۸ July 2016 | 7:00 am
باز نشر: اخبار ایران و جهان ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.