جزئیات جذب دانشجوی خارجی در دانشگاه اصفهان

آموزش > عالی
سرپرست دفتر دانشجویان غیرایرانی دانشگاه اصفهان گفت: پذیرش دانشجویان از ملیت‌های مختلف یکی از امتیازات مهم دانشگاه‌های سراسر دنیا است.

سعید افشارزاده در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: پذیرش دانشجو از دانشگاه‌های دیگر نشان دهنده جاذبه علمی، آموزشی و پژوهشی دانشگاه مقصد است.

وی ادامه داد: متاسفانه تاکنون به دلیل عدم وجود بستر مناسب برای اطلاع‌رسانی و تبلیغ، پذیرش دانشجوی خارجی در دانشگاه اصفهان رضایت بخش نبوده است.

افشارزاده افزود: تاکنون پذیرش دانشجوی خارجی در دانشگاه اصفهان بیشتر محدود به دانشجویان کشورهای مسلمان و همسایه بوده است، اما این دانشگاه به دلیل داشتن استادان مجرب و وجود امکانات آموزشی، پژوهشی و آزمایشگاهی اقدامات بیشتری را در زمینه جذب دانشجو انجام داده است.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر ظرفیت پذیرش دانشجوی خارجی در دانشگاه اصفهان آزاد است و دانشجویانی که وضعیت تحصیلی مناسبی داشته باشند، جذب این دانشگاه خواهند شد.

سرپرست دفتر دانشجویان غیرایرانی دانشگاه اصفهان گفت: جذب دانشجوی خارجی مازاد بر ظرفیتی است که سازمان سنجش در زمینه پذیرش دانشجو در رشته‌ها و مقاطع مختلف اعلام می‌کند و در تمام رشته‌های تحصیلی به ویژه رشته‌های تحصیلات تکمیلی جذب دانشجوی خارجی انجام می‌‌شود.

وی ادامه داد: طرح جذب دانشجوی خارجی در گذشته از طریق ارتباط دو طرفه دانشگاه‌ها انجام ‌می‌شد، به طوری‌که دانشجویان خارجی با دانشگاه مقصد ارتباط می‌گرفتند و یا از طریق وزارت‌ علوم به صورت بورسیه معرفی می‌شدند، اما در حال حاضر علاوه بر این نوع پذیرش‌ به طور غیرمستقیم با مراجعه دانشجویان نیز پذیرش غیر بورسیه امکان‌پذیر می‌باشد.

سرپرست دفتر دانشجویان غیرایرانی دانشگاه اصفهان با بیان اینکه تاکنون پذیرش نسبتاً خوبی برای ابتدای سال تحصیلی آینده انجام شده است، افزود: در حال حاضر ۸۸ دانشجوی خارجی در دانشگاه اصفهان در حال تحصیل هستند که از این میان ۱۰ زن معادل ۱۱٫۴درصد و ۷۸ نفر مرد معادل ۸۸٫۶ درصد است.

افشارزاده با بیان اینکه این دانشجویان در سه مقطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا مشغول به تحصیل هستند، گفت: در مقطع کارشناسی ۵۹ نفر معادل ۶۷٫۰۵درصد، کارشناسی ارشد ۲۱ نفر معادل ۲۳٫۸۶درصد و دکتری هشت نفر معادل ۹٫۰۹درصد مشغول به تحصیل می‌باشند.

وی با بیان اینکه در طول سال تحصیلی دو مرتبه ثبت نام دانشجوی خارجی در دانشگاه اصفهان انجام می‌شود، خاطر نشان کرد: ابتدای هر ترم ثبت‌نام دانشجویان انجام می‌شود که برای ترم اول تا پایان تیرماه و برای ترم دوم سال تحصیلی پرونده این دانشجویان تا پایان آبان ماه بررسی می‌شود.

سرپرست دفتر دانشجویان غیرایرانی دانشگاه اصفهان افزود: دانشگاه اصفهان درصدد است برای جذب دانشجوی خارجی علاوه بر مراجعه مستقیم آنها از شرکت‌های خصوصی که مورد تایید وزارت علوم نیز هستند در زمینه جذب دانشجو استفاده کند.

افشارزاده تصریح کرد: شرکت‌های خصوصی به صورت غیر بورسیه دانشجویان خارجی را به دانشگاه اصفهان معرفی می‌کنند.


RSS

تا این لحظه ۲نظر ثبت شده
  1. بهاره:

    وای من فکر کردم فقط شهرکرد اینطوریه
    رئیس مرکز علمی کاربردی نگین چهارمحال و بختیاری (محمد حسینی پور) هم تبلیغ زده هم تراکت پخش کرده هم به بهونه های مختلف مردم را جمع میکنه تا مرکزشون را معرفی کنه. تازه به اول میگه شهریه ثابتتون رایگانه اما وقتی ثبت نام میکنی میفهمی رایگان نیست. با دعوا و جر و بحث فقط نصف شهریه ثابت ترم اول را از من نگرفتن. اما بقیه شو گرفتن. کلاه برداری محضه. استادهاشم که معلمند استاد نیستن. معلوم نیست اینا را از کدوم عطیقه خونه ای جمع کردن. تازه تو سامانه سجاد درس به اسم یک استاد دیگه است اما یکی دیگه میاد سر کلاس. یه وضعیه که نگو

  2. پریساکارشناس:

    لطفا اگر قبل ازهرچیز به فکر دانشجویان ایرانی خارج از کشور باشد بخصوص دختر که خیلی شرایط سخت وحیثیتی است خاپسندانه تر هست من سال اول دندان هستم دوساله خارج از کشورم.لطفااگر ظرفیت دارید به فکررهموطنان خودتان باشید.ممنون

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.