جزئیات راه‌اندازی ۱۸ طرح افزایش تولید برق در نیروگاه‌ها

غلامرضا مهرداد در گفتگو با مهر درباره طرح های افزایش تولید برق تا پیش از تابستان سالجاری، گفت: از سال گذشته تاکنون ۱۸ طرح افزایش ظرفیت تولید برق در نیروگاه های سراسر کشور نصب و راه اندازی شده است.

مدیرکل دفتر پشتیبانی فنی و تولید توانیر با اعلام اینکه از مجموع انرژی تولیدی داخل کشور از ابتدای سالجاری تاکنون ۵۵ هزار و ۸/۹۸۲ گیگاوات ساعت به واحدهای حرارتی و سه هزار و ۳/۳۷۴ گیگاوات ساعت به واحدهای برق آبی اختصاص داشته است، تصریح کرد:‌ تولید برق کشور از ابتدای سالجاری تاکنون در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از ۶ درصد افزایش یافته است.

 

این مقام مسئول میزان تولید برق کشور از ابتدای امسال تاکنون را ۵۹ هزار و ۱/۳۵۷ مگاوات عنوان کرد و افزود: این میزان ۶٫۰۲ درصد بیش از انرژی تولیدی کشور در مدت زمان مشابه سال گذشته بوده است.

 

به گفته وی در این مدت، تولید نیروگاه‌های حرارتی در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته ۶٫۱۶ درصد افزایش و تولید برق نیروگاه‌های برق آبی ۳٫۷۸ درصد رشد یافته است.

 

مهرداد با یادآوری اینکه از سال گذشته تاکنون نزدیک به ۱۰۰۰ مگاوات تولید برق با راه‌اندازی کامل نیروگاه اتمی بوشهر به شبکه سراسری تزریق شده است، تاکید کرد: در این مدت ۲ واحد بخاری ۵۵ مگاواتی در نیروگاه ذوب آهن، چهار واحد ۱۶۰ مگاواتی در نیروگاه پره سر، چهار واحد ۱۶۰ مگاواتی در نیروگاه حافظ شیراز، ۲ واحد بخاری ۱۶۰ مگاواتی در نیروگاه سنندج، دو واحد ۲۵۰ مگاواتی در نیروگاه برقآبی گتوند، یک واحد ۱۶۰ مگاواتی در نیروگاه شاهرود، یک واحد ۱۶۰ مگاواتی در نیروگاه زنجان، یک واحد ۱۶۰ مگاواتی در نیروگاه دماوند در مدار بهره‌برداری قرار گرفته است.

 

مدیرکل دفتر پشتیبانی فنی و تولید توانیر، یادآور شد: پیش بینی می‌شود تا چند هفته آینده واحدهای جدید افزایش تولید برق در نیروگاه‌های دماوند، حافظ، گناوه و یزد هم وارد مدار تولید شوند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.