جزئیات مصوبه تازه شورای پول و اعتبار

۱۰م آذر ،

چکیده: بعد از گذشت مدت‌ها از توقف گشایش ال‌سی ریالی، اکنون با مصوبه شورای پول و اعتبار، از این پس تجار و فعالان اقتصادی می‌‎توانند ال‌سی ریالی گشایش کنند.

بعد از اختلاس بزرگی که در اواسط سال قبل در شبکه بانکی کشور به وجود آمد، بانک مرکزی بسیاری از امکانات مورد نیاز تجار و بازرگانان را که از سوی سیستم بانکی ارایه می‌شد، محدود کرد و شرایطی به وجود آمد که دسترسی تجار به این امکانات که در شرایط تحریم، توانسته بود امکان مالی تازهی را برای آنها بوجود آورد، غیرممکن شد.

اما هم اکنون شورای پول و اعتبار در جلسه قبل خود، امکان گشایش مجدد ال‌سی ریالی را مصوب کرد و بر این اساس، از این پس فعالان اقتصادی می‌توانند با شرایط قبل، از این امکان در شبکه بانکی کشور بهره‌مند شوند.

محمد نهاوندیان، عضو شورای پول و اعتبار در گفتگویی کوتاه با خبرنگار مهر با تائید این مطلب گفت: امید می‌رود که پس از تصویب دستورالعمل تازه گشایش ال‌سی ریالی که در جلسه قبل شورای پول و اعتبار صورت گرفته است، این امکان مالی مجدد در اختیار تجار قرار گیرد.

وی افزود: امکان نقدشدن این اسناد اعتباری هم اکنون در سیستم بانکی فراهم است.

گشایش ال‌سی ریالی یکی از روش‌هایی بود که البته مهدی غضنفری، وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در جلسات راهکارهای تامین مالی که به دفعات در ماههای قبل با تجار و فعالان اقتصادی برگزار کرده است، آن را مورد تاکید قرار داد و از آن به عنوان یک روش مناسب برای کمک به تجار و فعالان اقتصادی یاد کرد.


ارانیکو – آخرین خبرها و مقالات
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.