جزئیات واردات خودرو در ۹ ماهه امسال

۱۵م دیماه ،

جزئیات واردات خودرو در ۹ ماهه امسال

۳۰ هزار خودرو چگونه وارد کشور شد

آمارهای رسمی گمرک ایران نشان می‌دهد: در ۹ ماهه ابتدای سالجاری، ۸۹۷ هزار تن برنج به ارزش ۸۸۴ میلیون دلار، ۳۰ هزار و ۳۰ دستگاه خودرو به ارزش ۷۰۶ میلیون دلار و ۱۳۷۶ تن پوشاک به ارزش ۱۵ میلیون و ۲۵۷ هزار دلار وارد کشور شده است.

به نقل از مهر، آمارهای گمرک جمهوری اسلامی ایران نشانگر این است که در نه ماهه اول سال جاری، ۸۹۷ هزار تن برنج به ارزش ۸۸۴ میلیون دلار وارد کشور شده، این در حالی است که واردات برنج در نه ماهه اول سال ۹۰ معادل ۸۶۸ هزار تن به ارزش ۷۴۴ میلیون دلار بوده است.

واردات برنج ۱۹ درصد افزایش یافت

بر همین اساس، واردات برنج در ۹ ماه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال قبل از نظر وزنی ۳٫۳۳ درصد افزایش و از نظر ارزشی ۱۸٫۸۰ درصد افزایش داشته است. کشورهای هند، امارات متحده عربی و پاکستان ۳ کشور عمده مبداء واردات برنج در نه ماه اول سال جاری به شمار می‌آیند.
 
در این مدت، واردات برنج از هند ۵۸۰ هزار و ۹۱۰ تن به ارزش ۶۰۳ میلیون و ۹۹۸ هزار دلار، از امارات ۱۳۸ هزار و ۹۲۸  تن به ارزش ۱۳۵ میلیون و ۳۰۸ هزار دلار و از پاکستان ۱۱۷ هزار و ۶۴۲ تن به ارزش ۹۶ میلیون و ۴۵ هزار دلار بوده است.
 
همچنین ۵۹ هزار و ۹۴۰ تن برنج نیز به ارزش ۴۸ میلیون و ۹۰۵ هزار دلار از سایر کشورها در مدت زمان ۹ ماهه ابتدای سال جاری وارد کشور شده است.

 

ممنوعیت واردات کار خود را کرد/ کاهش ۵٫۵ درصدی واردات پوشاک

 

هم اکنون بنا به تصمیم دولت، واردات پوشاک به کشور جهت حمایت از تولیدات داخلی ممنوع است، به همین سبب آمارهای واردات نه ماهه پوشاک نشانگر این است که واردات نسبت به مدت مشابه سال قبل، به لحاظ وزنی ۵٫۴۹ درصد کاهش را نشان می‌دهد، اگرچه به سبب بالا رفتن قیمت دلار، همین میزان واردات نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۳٫۸۸ درصد افزایش را به لحاظ ارزشی نشان می‌دهد.

 

آمارهای گمرک ایران نشان می‌دهد که واردات پوشاک ایران در نه ماهه اول امسال به ۱۵ میلیون و ۲۵۷ هزار دلار رسید، این در حالی است که این میزان در مدت مشابه در سال قبل ۱۴ میلیون و ۶۸۸ هزار دلار بوده است.

 

همچنین بر اساس آمار وزنی، واردات پوشاک در ۹ ماهه امسال هزار و ۳۷۶ تن بوده است، در حالی که همین میزان واردات در مدت مشابه سال قبل، هزار و ۴۵۶ تن بوده است.

 

امارات متحده عربی، چین و ایتالیا سه کشور عمده مبدا واردات پوشاک به ایران در نه ماهه اول امسال بوده‌اند. بر همین اساس، در این مدت ۴ میلیون و ۷۶۹ هزار دلار پوشاک از امارات متحده عربی، ۳ میلیون و ۳۵۱ هزار دلار پوشاک از چین و یک میلیون و ۸۷۹ هزار دلار پوشاک از ایتالیا وارد کشور شده است.

 

وزن واردات پوشاک از امارات متحده عربی، چین و ایتالیا در هشت ماهه اول امسال به ترتیب ۴۰۹ تن، ۴۷۳  تن و ۷۵ تن بود. همچنین ۴۱۹ تن پوشاک نیز از سایر کشورها به ارزش ۵ میلیون و ۲۵۸ هزار دلار نیز در مدت ۹ ماهه اول سال جاری به کشور وارد شد.

 

صادرات ۴۵ هزار دستگاه خودرو از ایران

به گزارش مهر، طی ۹ ماهه ابتدای سال جاری ۴۴ هزار و ۶۸۲ دستگاه خودرو به ارزش ۲۵۷ میلیون دلار به خارج کشور صادر شده، این در حالی است که صادرات خودرو در مدت مشابه سال قبل، به ۱۱ هزار و ۶۱۹ دستگاه رسیده است.

میانگین قیمت هر خودروی سواری صادراتی در ۹ ماهه ابتدای سال جاری ۵ هزار و ۷۴۸ دلار بوده که نسبت به سال قبل با افزایش ۱۱٫۸۵ درصدی مواجه بوده است.

در این مدت، عمده کشورهای مقصد صادراتی خودروهای سواری ایران نیز عراق، اوکراین و آذربایجان بوده‌اند؛ به نحوی که در مجموع ۴۴ هزار و ۶۸۲ دستگاه خودرو از ایران صادر شده است که سهم عراق در این میان ۴۴ هزار و ۸۲ دستگاه به ارزش ۲۵۲ میلیون و ۳۹۴ هزار دلار، سهم اوکراین ۲۳۰ دستگاه به ارزش ۱ میلیون و ۶۱۱ هزار دلار و سهم آذربایجان ۱۶۰ دستگاه به ارزش ۱ میلیون و ۳۵۴ هزار دلار بوده است.

 

صادرات خودروی ایرانی به سایر کشورها نیز ۲۱۰ دستگاه را به ارزش ۱ میلیون و ۴۸۸ هزار دلار نشان می‌دهد. 

 

آمارهای واردات خودرو چه می‌گویند؟

 

واردات خودرو سواری در نه ماهه اول امسال در حالی به ۳۰ هزار و ۳۰ دستگاه به ارزش ۷۰۶ میلیون دلار رسیده است که این تعداد نسبت به مدت مشابه در سال ۹۰ ( ۳۰ هزار و ۲۸۴ دستگاه به ارزش ۶۲۲ میلیون دلار) از لحاظ ارزشی بیش از ۱۳٫۵۱ درصد افزایش و از حیث تعداد ۰٫۸۴ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

 

میانگین قیمت هر خودروی سواری وارداتی طی نه ماهه سال ۹۱ مبلغ ۲۳ هزار و ۵۲۳ دلار بوده که نسبت به سال قبل، با افزایش ۱۴٫۴۷ درصدی مواجه شده است.

 

از ۳۰ هزار و ۳۰ دستگاه خودروی سواری وارد شده به کشور در نه ماهه اول امسال، ۱۵ هزار و ۹۵۷ دستگاه به ارزش ۴۴۱ میلیون و ۴۴۰ هزار دلار از مبدا امارات متحده عربی، ۹ هزار و ۸۹ دستگاه به ارزش ۱۵۷ میلیون و ۱۸۱ هزار دلار از مبدا جمهوری کره و ۱ هزار و ۳۵۸ دستگاه به ارزش ۱۵ میلیون و ۲۶۲ هزار دلار از مبدا چین و ۳ هزار و ۶۲۶ دستگاه به ارزش ۹۲ میلیون و ۵۱۲ هزار دلار از مبدا سایر کشورها بوده است.

جمعه ۱۵ دى   ۱۳:۲۱

منبع:عصرخودرو
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.