جزئیات پذیرش بدون آزمون دانشجویان ممتاز کارشناسی (پیوسته و ناپیوسته) به مقطع ارشد

سازمان سنجش آموزش کشور طی اطلاعیه‌ای جزئیات پذیرش بدون آزمون دانشجویان ممتاز کارشناسی(پیوسته و ناپیوسته) به مقطع کارشناسی ارشد سال تحصیلی ۹۲-۹۱ را اعلام کرد.

به گزارش گروه علمی،‌ پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ سازمان سنجش آموزش کشور در اطلاعیه‌ای جزئیات پذیرش بدون آزمون دانشجویان ممتاز کارشناسی (پیوسته و ناپیوسته) به مقطع کارشناسی ارشد سال تحصیلی ۹۲-۹۱ را اعلام کرد.

در این اطلاعیه آمده است: بدینوسیله به اطلاع دانشجویان ممتاز دوره کارشناسی پیوسته و ناپیوسته می‌رساند، افراد حائز شرایط آیین نامه شماره ۲۲۳۵۴/و مورخ ۲/۳/۹۱ جهت استفاده از تسهیلات پذیرش بدون آزمون در مقطع کارشناسی ارشد در صورت داشتن شرایط ذیل می‌توانند از تاریخ اول شهریور ۹۱ تا پایان روز اداری ۱۳ شهریور نسبت به ثبت ‌نام و تکمیل مدارک خود از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org اقدام کنند.

*شرایط دانشجویان دوره کارشناسی ناپیوسته

دانشجویان رتبه اول دوره کارشناسی ناپیوسته ورودی سال‌های ۸۸ یا ۸۹ که در بین دانشجویان هم رشته و هم ورودی دانشگاه محل تحصیل خود که پس از ۳ نیمسال تحصیلی دارای میانگین کل حداقل ۱۷ باشند و حداکثر در ۴ نیمسال تحصیلی دانش آموخته شود و در دوره کاردانی به لحاظ میانگین کل جزو ۱۰ درصد برتر باشند.

دریافت فایل فرم مربوط به دوره کارشناسی ناپیوسته ورودی‌های سال۸۸ و ۸۹ فرم‌های شماره الف -۱‌و الف-۲

داوطلبان حائز شرایط دوره کارشناسی ناپیوسته باید فرم شماره الف -۲ را نیز از دانشگاه فارغ التحصیلی مقطع کاردانی تهیه کنند.

*شرایط دانشجویان دوره کارشناسی پیوسته

دانشجویان دوره کارشناسی پیوسته ورودی سال‌های ۸۶ یا ۸۷ که پس از گذراندن ۶ نیمسال تحصیلی (با گذراندن حداقل ۱۰۰ واحد درسی) به لحاظ میانگین کل جزء ۱۰ درصد برتر دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود باشند و حداکثر در مدت ۸ نیمسال تحصیلی دانش آموخته شوند.

دریافت فایل فرم مربوط به دوره کارشناسی پیوسته ورودی های سال ۸۶ و ۸۷ – فرم شماره الف – ۳

دانشجویان دوره کارشناسی پیوسته که پس از گذراندن ۶ نیمسال تحصیلی (با گذراندن حداقل ۱۰۰ واحد درسی) به لحاظ میانگین کل جزء ۲۰ درصد برتر دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود بوده و حداکثر در مدت ۸ نیمسال تحصیلی دانش‌آموخته شوند و دارای رتبه‌های کشوری زیر در آزمون سراسری سازمان سنجش باشند:

۱ـ رتبه زیر ۱۰۰ در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فیزیک

۲ـ رتبه زیر ۱۰۰ در گروه آزمایشی علوم تجربی

۳ـ رتبه زیر ۵۰ در گروه آزمایشی علوم انسانی

۴ـ رتبه زیر ۲۰ در گروه آزمایشی هنر و زبان

دریافت فایل فرم مربوط به دوره کارشناسی پیوسته ورودی های سال ۸۶ و ۸۷ – فرم شماره الف – ۴

این اطلاعیه در خصوص دستورالعمل و شیوه ثبت نام می‌افزاید:

مرحله اول: دانشجویان ممتاز باید فرم‌های مربوط به خود را از دانشگاه فارغ‌التحصیلی یا سایت سازمان سنجش آموزش کشور تهیه کنند و آن را به تایید و مهر دانشگاه برسانند.

مرحله دوم: با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور با استفاده از پیوند مربوطه می‌توانند اطلاعات شخصی مانند نام، نام خانوادگی، کدملی و سال تولد را وارد کنند که پس از شناسایی و صحت اطلاعات صفحه کاربری آنها نمایش داده می‌شود.

در این صفحه امکان مشاهده اطلاعات شخصی و آزمونی و تکمیل اطلاعات گواهی رتبه وجود دارد و همچنین باید فایل اسکن شده فرم معرفی نامه ممتازی از دانشگاه محل تحصیل خود را ارسال و انتخاب کدرشته محل را انجام دهد. در صورتی که تمامی مراحل فوق بطور کامل انجام شود سیستم کد رهگیری تصادفی ۱۲ رقمی تولید کرده و امکان چاپ آن را برای داوطلب فراهم می‌کند.

در این اطلاعیه آمده است: ادامه تحصیل در دوره‌های تحصیلی در دوره‌های روزانه و شبانه به صورت رایگان و مانند دانشجویان دوره روزانه است و دانشگاه‌ها مجاز به دریافت شهریه از دانشجویان مذکور نیستند.

همچنین اولویت ادامه تحصیل دانشجویان در همان رشته تحصیلی یا رشته‌های تحصیلی مرتبط با رشته‌های تحصیلی پایین‌تر است؛ چنانچه طول مدت تحصیل دانشجو به دلایلی خارج از اختیار خود (مانند بیماری، ماموریت والدین یا همسر، زایمان) بیش از مدت مجاز مذکور در آیین‌نامه شود، در این صورت موارد از سوی معاونت آموزشی دانشگاه مبدا و پس از تایید به دبیرخانه شورای هدایت اعلام می‌شود تا پس از بررسی و در صورت تایید نهایی کمیته کارشناسی در وزارت بتوانند با رعایت سایر شرایط از تسهیلات مربوطه بهره‌مند شوند. لذا مجوز مربوط در خصوص اینگونه دانشجویان می‌باید به همراه مدارک پیوست باشد.

این اطلاعیه می‌افزاید: برگزیدگان علمی در رشته‌هایی که برنامه درسی آنها طبق مصوبه شورای عالی برنامه‌ریزی در دوره‌های کاردانی و کارشناسی ناپیوسته برای ۵ نیمسال و در دوره کارشناسی پیوسته برای ۹ نیمسال تحصیلی تدوین و تصویب شده است می‌توانند از تسهیلات مربوطه بهره‌مند شوند. لذا در معرفی نامه‌های صادر شده از سوی دانشگاه می‌بایست حتماً موضوع مربوطه توضیح داده شود.

همچنین دانشجویان ممتاز می‌توانند تا یک سال پس از دانش‌آموختگی و صرفاً برای یکبار در هر دوره تحصیلی از تسهیلات مربوطه بهره‌مند شوند و چنانچه دانشجویان حائز شرایط در زمان تعیین شده نسبت به ثبت نام خود اقدام نکنند یا مدارک خود را به صورت ناقص و یا ناخوانا ارسال نموده باشند سازمان هیچ تعهدی نسبت به جایابی نامبردگان نخواهند داشت.

در این اطلاعیه آمده است: تمامی دانشجویان حائز شرایط ‌باید تا تاریخ ۳۱ شهریور فارغ‌التحصیل شوند ضمن اینکه پس از انقضای مهلت مقرر برای ثبت نام هیچ گونه تقاضایی قابل پذیرش نمی‌باشد، لذا به داوطلبان اکیداً توصیه می‌شود که در مهلت مقرر از طریق سایت سازمان مراجعه کنند.

این اطلاعیه خاطرنشان می‌کند: از دانشجویان ممتاز تقاضا می‌شود تحت هیچ شرایطی به صورت حضوری به سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه نکنند و تنها از طریق اینترنت با این سازمان در تماس باشند./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.