جزئیات ۳نوع تسهیلات مالی به مخترعان/ عرضه ۷۳۰ اختراع در جشنواره شکوفایی

۱۵ام بهمن ،

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر آریا الستی در نشست خبری امروز یکشنبه رویکرد پنجمین جشنواره شکوفایی و نوآوری فجر انقلاب اسلامی را تجاری سازی دانست و افزود: این جشنواره از فردا ۱۶ بهمن ماه آغاز و تا روز چهارشنبه ۱۸ بهمن ماه در مصلی تهران برگزار خواهد شد.

معاون پژوهش و برنامه ریزی بنیاد ملی نخبگان با اشاره به بخش‌های مختلف این جشنواره، خاطر نشان کرد: در بخش تجاری سازی این جشنواره ۲۶۰ طرح داوری و تایید شده عرضه خواهد شد ضمن آنکه ۸۰ طرح اختراعی که در سال‌های قبل شرکت داشتند و در این دوره از جشنواره موفق به تجاری سازی آن شدند نیز حضور خواهند داشت.

وی با بیان اینکه ۱۴ نهاد دولتی در بخش نیازمندی‌ها حضور خواهند داشت، یادآور شد: در این بخش دستگاه‌های دولتی تنها نیازهای دستگاه خود را عرضه خواهند کرد.

الستی با تاکید بر اینکه این دوره از جشنواره به صورت بین‌المللی برگزار می‌شود، خاطر نشان کرد: در این دوره ۶۰ مخترع از ۳۰ کشور دنیا مانند کره جنوبی، آلمان، استرالیا، عراق، کویت، چین، کروواسی، برزیل، لهستان، اکراین، قبرس، روسیه، تایلند و صربستان حاضر می‌شوند.

عرضه ۷۳۰ اختراع در جشنواره نوآوری

وی با اشاره به طرحهای پذیرفته شده در این جشنواره، یادآور شد: در این دوره از جشنواره ۳۳۰ طرح در بخش داوری اختراعات، ۲۶۰ اختراع در بخش تجاری سازی، ۶۰ اختراع در بخش بین الملل و ۸۰ طرح در بخش تجاری شده عرضه خواهد شد.

معاون پژوهش و برنامه ریزی بنیاد ملی نخبگان تعداد کل اختراعات عرضه شده در این جشنواره را ۷۳۰ اختراع ذکر کرد و گفت: این تعداد اختراعاتی است که برای اولین بار عرضه می‌شوند.

حضور نهادهای بین المللی

الستی با تاکید بر اینکه نهادهای بین‌المللی در این دوره از جشنواره حضور می‌یابند، ادامه داد: در این جشنواره نهادهای بین‌المللی چون فدراسیون بین‌المللی اتحادیه مخترعان، سازمان جهانی مالکیت فکری و مرکز انتقال فناوری آسیا و اقیانوسیه حضور دارند که این نهادها ۱۷ مدال و تقدیرنامه به برترین‌ها اعطا خواهند کرد.

حمایت‎های بنیاد از اختراعات

معاون پژوهش و برنامه ریزی بنیاد ملی نخبگان با بیان اینکه حمایت‌های بنیاد ملی نخبگان در ۳ سطح ارائه می‌شود، اظهار داشت: در صورتی که مخترعان طرح قابل قبولی برای تجاری سازی ارائه دهند از تسهیلات سطح ۳ بنیاد که شامل تسهیلات ۳ تا ۵ میلیون تومانی است، برخوردار می‌شوند.

وی تسهیلات سطح ۲ را شامل تجاری سازی اختراعات دانست و یادآور شد: این تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی برای مخترعانی است که پس از ارزیابی و تایید پرونده آنها وارد تجاری سازی طرحهای خود می‌کنند.

الستی با اشاره به حمایتهای سطح یک، خاطر نشان کرد: این حمایت شامل تسهیلات ۳۰ میلیون تومانی است و برای مخترعانی است که بتوانند طرحهای خود را در سطح بین المللی تجاری سازی کنند.

تعداد مشمولان حمایتهای سطح ۳ بنیاد

معاون پژوهش و برنامه ریزی بنیاد ملی نخبگان با بیان اینکه تاکنون هزار و ۸۸۶ مخترع مشمول حمایت‌های سطح ۳ شدند، افزود: علاوه بر این ۴۰ نفر مشمول حمایت‌های سطح ۲ و ۴ نفر مشمول حمایت‌های سطح یک شدند.


MehrNews Rss Feed
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.