جزایر سه‌گانه جزء لاینفک خاک ایران هستند

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه تکرار ادعاهای مضحک درباره جزایر ایرانی بی‌ارزش بوده و طرح مجدد آن برای ایجاد یک فشار روانی است، گفت: جزایر سه‌گانه، جزء لاینفک خاک ایران هستند و طرح چنین ادعاهایی در مالکیت ایرانی آنها قطعا بی‌تأثیر خواهد بود.

سید باقر حسینی نماینده مردم زابل، زهک و هیرمند در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران در واکنش به ادعاهای واهی امارات درباره جزایر سه‌گانه ایران گفت: با توجه به تحولات منطقه‌ای و خصوصا مسئله سوریه کشورهای عربی سعی دارند با طرح دوباره ادعاهای واهی مسائل منطقه را تحت الشعاع قرار دهند و فشار دوباره‌ای بر ایران وارد کنند.

وی در ادامه با اشاره به همراهی برخی از این کشورها با استکبار جهانی در حمایت از تروریستهای سوریه افزود: کشورهای عربی در راستای ایجاد تنش در منطقه و فرافکنی، سناریوی تکراری را طرح می‌کنند تا دخالت‌های مفتضحانه خود در سوریه را در بپوشانند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس در ادامه با بیان اینکه حاکمیت ایران بر جزایر سه‌گانه شفاف و مسلم است، تصریح کرد: ما  همواره ادعاهای واهی اماراتی‌ها را با قدرت و شدت رد کرده و غیر قابل قبول می‌دانیم بنابراین ادعای تکراری آنها ارزش ندارد و به آن توجهی نخواهد شد.

نماینده مردم زابل، زهک و هیرمند با تاکید بر حاکمیت ابدی ایران بر جزایر سه‌گانه ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک گفت: این جزایر از لحاظ تاریخی متعلق به ایران است و این موضوع در تمامی اسناد و مدارک بین‌المللی قید و از این نظر ثابت شده‌است.

وی در پایان ادعاهای کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس را مضحک دانست و اظهار داشت: جزایر سه‌گانه جزء لاینفک خاک کشور ماست و ادعاهای کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس ادعای مضحکی در عرصه بین‌المللی محسوب می‌شود.
انتهای پیام/س۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.