جزییات ثبت‌نام، تکمیل ظرفیت و نحوه اعتراض به نتایج آزمون دکتری

118-13.jpg

مشاور عالی سازمان سنجش از تجدیدنظر در گزینش علمی آزمون دکتری سال ۹۱ خبر داد و گفت: فهرست نهایی پذیرفته شدگان آزمون دکتری شب گذشته بر روی سایت سازمان سنجش منتشر شد.

دکتر حسین توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار کرد: براساس گزینش علمی انجام شده، اسامی پذیرفته‌شدگان آزمون دکتری با توجه به نمرات مصاحبه ارسالی از سوی دانشگاه‌ها و همچنین نمرات آزمون کتبی تهیه شده و فهرست اسامی پذیرفته شدگان بر روی سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org اعلام شد.

ظرفیت پذیرش آزمون

وی با بیان اینکه پیش از این براساس نمرات مصاحبه ارسالی از سوی دانشگاه‌ها، اسامی حدود ۶۷۰۰ نفر در ردیف پذیرفته‌شدگان نهایی آزمون دکتری قرار می‌گرفت، گفت: با توجه به گزارش ارائه شده به وزیر علوم و دستور موکد ایشان درباره پیگیری امر و تجدیدنظر صورت گرفته، گزینش نهایی آزمون دکتری انجام و براساس برنامه پیش‌بینی شده اسامی بیش از ۹ هزار پذیرفته شده آزمون دکتری اعلام شد.

سهمیه‌های آزمون دکتری

توکلی با اشاره به سهمیه‌های آزمون دکتری، گفت: در گزینش نهایی هریک از رشته‌محل ها، با توجه به قانون مربوط به سهمیه رزمندگان، ۲۰ درصد ظرفیت هر رشته با رعایت آیین‌نامه اجرایی به این سهمیه تخصیص داده شده و ۳۰ درصد ظرفیت با رعایت مصوبات مربوط به مربیان آموزشی رسمی قطعی و یا رسمی آزمایشی موسسات آموزش عالی وابسته به وزارت علوم اختصاص داده شده و گزینش براساس آن انجام گرفته است.

نحوه گزینش علمی داوطلبان

وی افزود: با توجه به ضوابط آزمون پذیرش نهایی داوطلبان با توجه به مصوبات و با توجه به سهمیه ثبت‌نامی، نمره اولیه آزمون (۸۰ درصد نمره کل آزمون و ۲۰ درصد معدل تراز شده مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد) با ضریب ۱ و نمره مصاحبه اعلام شده از سوی دانشگاه‌ها با ضریب ۲ صورت پذیرفته است.

انتشار کارنامه از ۱۷ مهر /ممنوعیت نقل‌و انتقال دانشجو در مقطع دکتری

مشاور سازمان سنجش با بیان اینکه برای داوطلبان واجد شرایط گزینش کارنامه‌ای حاوی اطلاعات لازم، رتبه داوطلب و آخرین رتبه پذیرفته شده در هریک از کدرشته‌های معرفی شده برای مصاحبه و در سهمیه مربوط تنظیم و از طریق سایت اینترنتی این سازمان در تاریخ ۱۷ مهر قابل دسترسی خواهد بود، گفت: تغییر گرایش و نقل و انتقال پذیرفته‌شدگان دوره‌های دکتری «Ph.D» امکانپذیر نیست.

وی با اشاره به ضوابط ثبت‌نام و با بیان اینکه مدارک ثبت‌نامی در سایت سازمان سنجش منتشر شده است، گفت: حضور شخص پذیرفته شده برای ثبت‌نام الزامی است و ثبت‌نام منحصراً در تاریخ‌های اعلام شده توسط هر دانشگاه و با ارائه مدارک کامل صورت می‌پذیرد.

محرمیت داوطلبان در صورت انصراف از ثبت‌نام

وی افزود: معدل‌ مدرک کارشناسی و کارشناسی‌ارشد پذیرفته‌شده‌ باید با معدل‌هایی‌ که‌ قبلاً در زمان ثبت‌نام و یا شرکت در آزمون به‌ سازمان‌ اعلام‌ نموده‌، یکسان‌ باشد. بدیهی است که در غیر این صورت، از ثبت‌نام آن دسته از داوطلبانی که دارای مغایرت معدل باشند، خودداری خواهد شد.

توکلی همچنین خاطرنشان کرد: پذیرفته شدگان نهایی آزمون دکتری حتی در صورت عدم ثبت نام در رشته قبولی، مجاز به شرکت و انتخاب رشته در آزمون دکتری تخصصی «Ph.D» سال نخواهند بود.

جزییات تکمیل ظرفیت آزمون دکتری

وی با بیان اینکه ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان آزمون دکتری ۲۸ و ۲۹ شهریورماه انجام می‌شود، گفت: براساس اطلاعیه سازمان سنجش، تکمیل ظرفیت و پذیرش دانشجو در کد رشته‌های محل جدید، به همراه کارنامه نهایی داوطلبان در روز دوشنبه، هفدهم مهرماه بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد.

وی گفت: داوطلبان مجاز به انتخاب رشته و همچنین داوطلبانی که اسامی آنها در ردیف پذیرفته‌شدگان نهایی نیست، می‌توانند براساس این اطلاعیه نسبت به انتخاب رشته به ترتیب اولویت علاقه اقدام کنند.

نحوه اعتراض به نتایج آزمون دکتری

توکلی در خاتمه خاطرنشان کرد: با توجه به کنترل های متعدد و بررسی های انجام شده از صحت نتایج اعلام شده اطمینان حاصل شده است؛ با این حال داوطلبان پس از دریافت کارنامه نتایج نهایی آزمون از طریق سایت درصورتی که منحصراً درباره کدرشته‌های معرفی شده برای مصاحبه و سایر مندرجات کارنامه مذکور سوالی داشته باشند، می‌توانند حداکثر تا ۱۵ آبان منحصراً از طریق سیستم پاسخگویی اینترنتی در سایت سازمان اقدام کنند و از ارسال نامه پستی و مراجعه حضوری اکیداً خودداری نمایند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.