جزییات قطعنامه جدید آژانس انرژی اتمی درباره ایران/ اسامی کشورهایی که به این قطعنامه رای منفی و ممتنع دادند

۲۴ شهریور – ۱۲:۱۷:۲۴ ق.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، روز پنجشنبه قطعنامه‌ای را مورد تصویب قرار دارد که در آن از ایران انتقاد کرده است.
 
به گزارش آریا از رسانه های خارجی ،  در این بیانیه از آنچه که سرپیچی ایران از قطعنامه‌های شورای امنیت نامیده شده ، «ابراز نگرانی » شده است.
 
در این قطعنامه همچنین توجه آژانس در مورد پارچین بازتاب یافته و ادعا شده است که پاکسازی در این محوطه به طور جدی بازرسی ماموران آژانس را با اختلال مواجه می‌کند.
 
به این قطعنامه که در چهارمین روز از نشست شورای حکام، به تصویب ‌می‌رسد، کوبا رای  منفی داده و مصر، اکوادور و تونس هم رای ممتنع دادند. گفتنی است شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ۳۵ عضو دارد.
 
منابع خارجی گزارش کرده اند که این قطعنامه ، پس از بحث و گفت‌وگوی مفصل با چین و روسیه  تنظیم شد به طوریکه که این دو کشور نیز به آن رای مثبت دادند.
 
این دوازدهمین قطعنامه شورای حکام در طول ۹ سال گذشته است که علیه ایران صادر می‌شود با این حال در این قطعنامه از ارجاع دوباره ایران به شورای امنیت خودداری شده است. 
خبرگزاری فرانسه گزارش کرده است که  افزودن متمم پیشنهادی آفریقای جنوبی به پیش‌نویس قطعنامه ساعت‌ها تصویب آن را به تاخیر انداخت.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۹۱۴۰۰۱۷۲۴۲۶۵


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.