جزییات جایگزینی موبایل با کارت‌بانک ملی

۱۰اردیبهشت،

طرح جایگزینی موبایل با کارت بانکی که اولین بار از سوی بانک ملی در حال اجراست بزودی برای تمامی سیستم‌عامل‌های گوشی تلفن همراه فعال می‌شود.
معاون اداره کل خدمات نوین بانک ملی در گفت و گو با خبرنگار موبنا اظهار داشت: طرح جایگزینی موبایل با کارت بانکی روی پنج سیستم عامل گوشی موبایل در حال برنامه ریزی است که در سه سیستم عامل آندروید،‌ ویندوز موبایل و سیمبین عملیاتی شده است.
“محمودزاده” افزود: در حال حاضر نیز این طرح روی دو سیستم عامل آی فون و جاوا در حال برنامه ریزی است.
وی با اشاره به مزایای این طرح و اینکه امنیت بالایی را به همراه دارد، تصریح کرد: همچنین صرفه جویی های مناسبی در بعد اقتصاد ملی انجام شده و منابع کشور صرف خرید کارت های بانکی نمی‌شود.
این اظهارات در حالی بیان می‌شود که چندی پیش مدیر عامل بانک ملی با اشاره به راه اندازی سامانه رعد ملی در سیستم بانکی کشورگفته بود بزودی کارت های بانکی از بخش بانکداری الکترونیکی حذف می‌شود.
“فرشاد حیدری” گفته بود در فاز اول کارت‌های بانکی از پایانه‌های فروش حذف و در مرحله بعد کارت ها برای استفاده از خود پردازها نیز حذف می گردد.
حیدری تصریح کرده بود که بر همین اساس مردم بجای آنکه کارت‌های متعدد بانکی داشته باشند از گوشی تلفن همراه، خدمات بانکداری الکترونیکی را دریافت کنند.
وی با بیان آنکه قرار است دیگر کارت بانکی صادر نشود، نیز گفته که البته درصورت درخواست اشخاص کارت بانکی صادر می گردد اما با توجه به اینکه امکان بهره گیری از خدمات بانکی از تلفن همراه میسر است دیگر نیازی به کارت های بانکی نیست.


iTanalyze.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.