جزییات کالاهای اضافه شده به سبد صادراتی ایران

 سید علیرضا شجاعی افزود: در سال ۹۰ بیش از ۲۴۰ اقلام جدید در کمیته قیمت گذاری کالاهای صادراتی تعیین قیمت شدند که نشان از بالا رفتن تنوع در صادرات غیر نفتی دارد.
به گزارش خبرآنلاین، به گفته وی در ۶ ماه نخست امسال نیز برای قریب ۷۰ محصول دیگر قیمت پایه صادراتی تعیین شد.
سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه کالاهای اضافه شده از تنوع قابل توجهی برخوردار هستند تصریح کرد: کالاهای اضافه شده به سبد صادراتی ایران از گروه‌های مختلفی مانند دارو، خودرو و قطعات، ماشین‌الات و تجهیزات صنعتی و خانگی، محولات شیمیایی، چرخ خیاطی، مواد معدنی، سلولزی، فرآورده‌های صنعتی پایه نفتی، رنگ و رزین، گیاهان دارویی، صنایع دستی و انواع گل و گیاهان دارویی هستند.
وی افزود: در این میان کالاهایی وجود دارد که زمانی نیازمند واردات آنها بودیم اما در حال حاضر شاهد صادرات آنها به خارج از کشور هستیم که نشان از بالا رفتن توان تولید، افزایش کیفیت در محصولات ایرانی و نیز توجه به تولید صادرات‌گرا است.
شجاعی که در آستانه ۲۹ مهرماه روز ملی صادرات سخن می گفت، تصریح کرد: این رشد در تنوع صادرات غیرنفتی در حالی صورت می‌گیرد که فشار‌های بین‌المللی غرب سعی در ایجاد محدودیت در مبادله‌های تجاری و کاهش حجم صادرات ایران داشته است.
مشاور وزیر صنعت معدن و تجارت، افزایش سهم تکنولوژی های پیشرفته و فن آوری بالا در ساخت و بسته بندی این محصولات را از نکات قابل توجه برشمرد و گفت: این امر نشاندهنده روند رو به رشد نفوذ فن آوری در سبد صادراتی کشور است.
وی افزود: ایران سالانه بالغ بر سه هزار اقلام صادراتی به ۱۶۰ مقصد صادر می کند.
۳۹۳۹
 

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.