جشنواره، محلی برای تشویق و ترغیب فیلمسازان کودک و نوجوان است

شفیع آقامحمدیان:

سینماپرس-گروه سینما/مدیر عامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی گفت: به اعتقاد من جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان، باید مشوق فیلمسازان باشد تا با تداوم این کار، آثار بهتر و ارزشمندتری در حوزه سینمای کودک تولید شود.

به گزارش سینماپرس،شفیع آقامحمدیان در گفت و ‌گو با ستاد خبری بیست و ششمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان؛ در مورد اهمیت این رویداد اظهار داشت: جشنواره فیلم کودک نیز تابع شرایط خود است که با بالا بردن سطح کیفی آثار و برنامه های جانبی، به ارتقای سطح کیفی جشنواره کمک می‌کند.
وی افزود: دنیای کودکان دنیای شیرینی است و نمی‌شود هر چیزی را برای کودکان ترسیم کرد. برای ورود به این دنیا، سینما بهترین ابزار است و طبیعتا برگزاری سالانه جشنواره از این منظر نیازی اصلی است.
این فیلمساز با اشاره به شرایط سینمای کودک در جهان خاطر نشان کرد: البته در همه کشورهای دنیا شرایط سینمای کودک تقریبا مشابه است، به این معنا که وضعیت این سینما، مثل نسبت سینمای «مستند» به سینمای «داستانی» است؛ اما این به معنی خنثی برگزار شدن جشنواره نخواهد بود و باید جشنواره، محلی برای تشویق و ترغیب فیلمسازان برگزار شود.
مدیر عامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تصریح کرد: مهمترین مساله سینمای کودک اکران آثار خوب و شاخص این حوزه است که خود جشنواره می‌تواند کمک زیادی به این مساله کند.
وی در پایان برگزاری جشنواره را نقطه امیدی برای سینمای کودک و نوجوان دانست و تاکید کرد: همینکه جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان باعث می‌شود هرساله و در یک مقطع خاص، کل توجه سینما معطوف به حوزه کودک و نوجوان شود جای امیدواری است.
انتهای پیام/

انتهای خبر / خبرگزاری سینمای ایران/ کد خبر ۳۶۰۷۹


خبرگزاری سینمای ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.