جشنواره‌های فجر باید به خاستگاه اصلی خود بپردازند

۳ م دیماه ،

شاه‌آبادی در نشست با دبیران پنجمین جشنواره تجسمی فجر:

معاون هنری وزیر ارشاد پرداختن و رسیدن به هنر والای انقلاب اسلامی را خاستگاه و هدف اصلی جشنواره‌های فجر دانست.

به گزارش خبرنگار هنرآنلاین، ظهر امروز سوم دی‌ماه، حمید شاه آبادی؛ معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به دبیرخانه دائمی جشنواره تجسمی فجر رفت تا از نزدیک در جریان فعالیت های انجام گرفته در این دبیرخانه قرار گیرد.

شاه‌آبادی در این بازدید جلسه ای با دبیران بخش های مختلف جشنواره امسال داشت، در ابتدای این جلسه سید عباس میرهاشمی دبیر کل جشنواره تجسمی فجر توضیحاتی را دربارهٔ فعالیت های دبیرخانه ارائه کرد. پس از آن نیز دبیرهای بخش های مختلف جشنواره به بیان فعالیت‌ها، عملکردها و پیشنهادهای خود پرداختند.

حمید شاه آبادی پس از شنیدن فعالیت های صورت گرفته و پیشنهادهای ارائه شده در سخنانی کوتاه گفت: در چنین جلسه هایی می‌توان راه چندین ماهه را یک روزه پیمود و در جریان فعالیت ها و زحمات چنیدن ماهه گروهی از اشخاص متخصص قرار گرفت و از این نتایج بهترین بهره برداری را کرد.

وی در ادامه به دلایل لزوم برگزاری جشنواره تجسمی فجر و ویژگی های آثار این جشنواره اشاره و اظهار کرد: ما باید جشنواره فجر را تعریف کنیم و بگوییم چرا وارد این مقوله شده ایم. غرب کارخانه ای از هنر را دارد که همواره هنری را به مردم ارائه می کند که تنها رکنش تکنیک است. حال این که هنرمندان ما علاوه بر تکنیک باید معنویت را نیز در کار خود داشته باشند.

معاون هنری وزیر ارشاد ادامه داد: اگر ما از جوانان هنرمند حمایت کنیم برای سال های آینده هنرمندانی داریم که علاوه بر داشتن تکنیک در کارشان می توانند رکن دیگری به نام معنویت را داشته باشند.

شاه آبادی دربارهٔ رویکردی که در جشنواره تجسمی فجر وجود دارد تصریح کرد: در جشنواره فجر همانگونه که از نامش پیداست باید به موضوع انقلاب اسلامی پرداخت. در واقع تمام جشنواره های فجر هدفشان اعتلای هنر انقلاب اسلامی است.

وی دربارهٔ جشنواره های فجر در حوزه تئاتر و سینما نیز گفت: جشنواره های سینما و تئاتر اکنون سی سال است که در حال برگزاری می باشند اما آیا برگزاری این جشنواره ها به داشتن سینما و تئاتر انقلاب اسلامی منجر شده اند؟! به نظر من این جشنواره ها باید در مسیر درست خود قرار بگیرند.

شاه‌آبادی گفت: ما جشنواره‎ها و همایش‌های دیگری داریم که بیشتر به موضوع های آزاد می پردازند و این جشنواره ها می تواند فرصتی برای هنرمندانی باشد که موضوع های آزاد را می پسندند. اما در این میان آنچه مهم است این که در جشنواره فجر باید به هنر انقلاب اسلامی پرداخت.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از صحبت هایش خطاب به دبیران جشنواره تجسمی فجر گفت: شما کارهای خوبی کرده اید که به بالا رفتن کیفیت هنری آثار کمک می کند. به نظر من حتی اگر از کمیت آثار رسیده به جشنواره کاسته شود اما باز هم افزایش کیفیت ارزش بسیاری دارد.

در پایان این جلسه مقرر شد پیش نویس ششمین جشنواره تجسمی فجر که سال آینده برگزار می گردد بعد از اتمام جشنواره امسال منتشر شود.

انتهای پیام /۴۲
 


آخرین خبرها
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.