جشنواره بزرگ جوانان مساجد کشور ‌به بصیرت‌افزایی جوانان توجه خاص داشته باشد

یکشنبه ۱۰ اردیبهشت – ۰۴:۰۱:۳۴ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

شجاعی‌کیاسری:

بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: برگزاری این جشنواره‌ها با روشن کردن مسیر آینده جوانان و در راستای رشد و تعالی معنوی آنان و در نهایت جامعه صورت می‌گیرد، پس باید قدر آن‌ها را دانست و از این جشنوارها نهایت استفاده را برد.
به گزارش خبرگزاری آریا، سیدرمضان شجاعی‌کیاسری درباره فرهنگ دینی و اسلامی گفت: دین مقوله‌ای است که در زندگی فردی و اجتماعی انسان‌ها نقش موثر و حداکثری دارد و برخلاف اینکه برخی‌ها اعلام می‌کنند که دین نقش حداقلی دارد، اینگونه نیست؛ زیرا سرآغاز تمام دستورات زندگی ما و همچنین ارتباطات، مناقشات و تعامل‌های فردی و اجتماعی  ما، دین است.
وی با بیان اینکه باید دین در تمام ابعاد و اضلاع خودش بیان شود، ادامه داد: حتی ورزش ما و صداوسیمای و معماری ما دینی و اسلامی است؛ اگرچه متاسفانه بخشی از این فرهنگ دینی در حال فراموشی است.
وی با تاکید بر نقش مساجد به عنوان مرکز و کانون‌های فعالیت دینی و اسلامی، اضافه کرد: ما باید مساجد را به عنوان کانون‌های فرهنگی مورد توجه قرار دهیم و کارکرد آن‌ها را فقط در عبادت و مجالس ختم، خلاصه نکنیم؛ زیرا مسجد تعریف کلانی دارد و امروز در ماهیت خودش می‌تواند محل نشست خیلی از مناسبات دینی و مذهبی و حتی سیاسی باشد.
نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما باید بدانیم مساجد  علاوه بر کانون و مرکز عبادت بودن، کانون و مرکز فعالیت‌های فرهنگی، هنری، آموزشی، ادبی، ورزشی و تعلیم مسایل دینی نیز است.
وی با بیان این‌که مساجد در کلان قضیه، یک مأمن و پشتوانه و مرکز حمایت‌های اجتماعی و معنوی جامعه هستند، گفت: این جایگاه شاخص و مهم مساجد نباید در جامعه کم گرفته شود.
نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری هفتمین جشنواره جوانان مساجد کشور و تاثیر این جشنواره‌ها در ارتقای سطح آگاهی نسل جوان خاطرنشان کرد: جشنواره‌ها محصول یک سال تلاش یک تشکل و یک سیستم هستند و این‌گونه نیست که این قبیل جشنواره‌ها به‌راحتی برگزار شوند، بلکه برای آن‌ها زحمت زیادی کشیده می‌شود.
شجاعی‌کیاسری افزود: باید در برگزاری این جشنواره‌ها به تعمیق باورهای دینی جوانان و همچنین بصیرت‌افزایی آنان توجه خاص شود و در کنار آن، دولت نهایت کمک و مساعدت خود را به این قبیل جشنواره‌ها که در راستای تعمیق باورها و ارزش‌های دینی جوانان است انجام دهد.
وی با بیان این‌که برگزاری این جشنواره‌ها  در کشور بسیار نقش‌آفرین هستند، گفت: برگزاری این جشنواره‌ها روشن کردن مسیر آینده جوانان و در راستای رشد و تعالی معنوی آنان و در نهایت جامعه صورت می‌گیرد، پس باید قدر آن‌ها را دانست و از این جشنوارها نهایت استفاده را برد.
نماینده مردم ساری در خانه ملت با تاکید بر توجه به یکسری مسایل در برگزاری این جشنواره‌ها، پیشنهاد داد: بهتر است در این جشنواره‌ها در قالب کرسی‌های آزاداندیشی و جلسات سخنرانی و نشست‌های فردی و تخصصی و حتی نشست‌های رسانه‌ای و مناظره‌ها، مسایل در باب بصیرت‌افزایی نسل جوان مطرح، تحلیل و تجزیه شود.
وی با اشاره به فعالیت موثر کانون‌های فرهنگی‌هنری مساجد کشور و نقش این کانون‌ها در ارتقا سطح فرهنگ جامعه گفت: کانون‌های فرهنگی‌هنری نیاز به اعتبارات دارند که با استفاده از این اعتبارات، نقش جدی‌تری را در جامعه ایفا کنند.
شجاعی‌کیاسری ادامه داد: اگر این اعتبارات به موقع تخصیص یابد، قطعاً اثربخشی این فعالیت‌ها نیز سریع‌تر انجام می‌شود؛ زیرا انجام فعالیت‌های فرهنگی هزینه‌بر است.
وی خاطر نشان کرد: گرچه این کانون‌ها با همین هزینه کم توانسته‌اند تاکنون نتایج ارزشمندی را برای نظام داشته باشند، اما باید در کلان قضیه، افزایش اعتبارت این کانون‌ها را پیگیری کنیم.
وی با اشاره به اعتبارت شاخص و خوبی که در بودجه سال ۹۰ برای کانون‌ها در نظر گرفته شده بود، گفت: متاسفانه بخشی از این بودجه که از سوی مجلس شورای اسلامی و با پیشنهاد دولت مصوب شد، تخصیص نیافت و این جای بسی تاسف دارد؛ بنابراین باید تلاش کنیم تا در سال این ماجرا دوباره تکرار نشود.
گفتنی است؛ متولی اصلی برگزاری جشنواره بزرگ جوانان مساجد، ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی‌هنری مساجد کشور است و اخبار ستاد خبری دبیرخانه دایمی جشنواره بزرگ جوانان مساجد بر روی پایگاه اینترنتی WWW.JAVANANEMASAJED.IR منتشر می‌شود و علاقه‌مندان و همچنین خبرنگاران رسانه‌های گوناگون می‌توانند با مراجعه به این پایگاه از آخرین اخبار و تحولات مربوطه مطلع شوند

 

کد خبر: ۲۰۱۲۰۴۲۹۱۶۰۱۳۴۱۹۹


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.