جشنواره فیلم کودک از خوش سابقه ترین جشنواره هاست

جمال شورجه:

سینماپرس-گروه سینما/ جمال شورجه با بیان اینکه جشنواره فیلم کودک یکی از خوش سابقه ترین جشنواره هاست گفت: سال گذشته جشنواره فیلم کودک با مدیریت سیداحمد میرعلایی بسیار خوب و با استقبال فراوان مواجه شد؛ امیدواریم امسال نیز مانند سال گذشته برگزار شود.

به گزارش سینماپرس، این کارگردان در گفتگو یا ستاد خبری بیست و ششمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان افزود: برگزاری چنین جشنواره‌هایی با موضوعات خاص می‌تواند در جهت رشد و تعالی سینما بسیار تاثیرگزار باشد؛ ضمن اینکه رقابت برای تولیدات با کیفیت هم بیشتر می‌شود.

شورجه همچنین بیان کرد: در این جشنواره فیلمسازان ژانر کودک آثار خود را به نمایش می‌گذارند، تا مورد داوری و نقد قرار گیرد، این کار باعث می‌شود کارگردان‌ها از کم و کیف کار خود اطلاع پیدا کنند.

کارگردان ۳۳ روز یادآور شد: در جشنواره فیلم کودک، تقدیر و تشویق فیلمسازان باعث رونق این ژانر می‌گردد، و فیلمسازان در آینده با رشد بیشتر و نواقص کمتری به کار خود ادامه می‌دهند.

وی با اشاره به حضور هنرمندان و رونقی که از این بابت در جشنواره ایجاد می‌شود گفت: با توجه به اینکه مخاطبان جشنواره کودکان هستند، حضور عوامل فیلم اعم از کارگردان، تهیه کننده و بازیگر می‌تواند باعث دلگرمی کودکان شود.

شورجه با اشاره به ضعف آکادمیک در حوزه فیلمنامه‌نویسی هم تاکید کرد: متاسفانه فیلمنامه‌نویسان در این ژانر برای رسیدن به یک فیلمنامه استوار و قوی تحقیق و پژوهش کمی دارند.

وی ادامه داد: این نکته بسیار مهم است که باید از ساخت فیلمنامه‌های تکراری و کلیشه‌ای پرهیز کرد؛ چون سینمای کودک ما نیازمند موضوعات جذاب است. ما باید در انتخاب داستان‌ها سبک و سیاق خاصی داشته باشیم و به درستی شخصیت پردازی کنیم تا این سینما از فیلمنامه‌های ضعیف لطمه نخورد.

انتهای پیام/ح.گ/

انتهای خبر / خبرگزاری سینمای ایران/ کد خبر ۳۶۱۹۸


خبرگزاری سینمای ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.