جشنواره قدردان دامنه نفوذ نمایش‌های کهن ایرانی در جهان باشد

گردآوری شده در گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری ممتازنیوز

گاه‌شمار شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر آئینی و سنتی/۵

نویسنده و کارگردان عرصه تئاتر گفت: نمایش‌های آیینی و سنتی باید مستحکم‌ترین جایگاه را بین انواع نمایشی در کشور داشته باشد.

رحمت امینی در گفتگو با خبرنگار تئاتر هنرآنلاین اظهار کرد: باید قدر ارزش‌های هنری در نمایش‌های کهن ایرانی را بدانیم و جشنواره باید قدردان دامنه نفوذ تئاتر آئینی و سنتی در جهان باشد.

امینی تصریح کرد: نمایش‌های آیینی و سنتی باید مستحکم‌ترین جایگاه را بین انواع نمایشی در کشور داشته باشد زیرا شیوه‌های اجرا همراه با مضامین، کاملا برآمده از فرهنگ، سنت و آیین‌های خودمان است و زادبوم این نوع نمایش‌ها در همین کشور است.

مدیر انجمن هنرهای نمایشی حوزه هنری ادامه داد: باید از تمام ظرفیت ها برای اجرای تئاتر آئینی و سنتی بهره جوییم؛ به طور مثال تالار سنگلج قرار است جایگاهی برای نوع تفکر نمایش ایرانی باشد که خوب است ولی می توان اینگونه نمایشی را در محیط‌های شهری و فرهنگسراها نیز اجرا کرد.

امینی گفت: جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی از معدود جشنواره‌هایی است که باید در طول سال فعال باشد؛ یعنی دبیرخانه داشته باشد، نه فقط برای دریافت و ثبت متون.

این مدرس تئاتر افزود: بخشی از وظیفه خطیر زنده کردن این نمایش‌ها توسط جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی انجام می‌شود وبرگزاری چنین جشنواره‌ای این فرصت را فراهم می‌آورد تا یادمان نرود دارای پیشینه قابل توجه نمایش ایرانی بوده و هستیم.

انتهای پیام/۵۲/۵۳
 


آخرین خبرها
ماخذ: هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.