جشنواره موسیقی خلیج فارس به برگزیدگان جایزه ویژه می‌دهد

۲۱فروردین۱۳،

موسیقی > جشنواره
رئیس موسیقی حوزه هنری که دبیری بخش تخصصی موسیقی جشنواره خلیج فارس را عهده دار است، قول داد آثار برگزیدگان این جشنواره را منتشر کند.

به گزارش پایگاه اینترنتی انجمن موسیقی ایران برگزیدگان جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس علاوه بر دریافت جوایز نقدی، دیپلم افتخار و تندیس این جشنواره، جایزه ویژه ای را دریافت می‌کنند و آن کمک ویژه برای تولید و انتشار یافتن آثارشان است.

پیروز ارجمند گفت: در سفر استانی هیئت وزیران به هرمزگان طرح برگزاری جشنواره ملی خلیج فارس در زمینه ادبیات و سایر رشته های هنری مصوب شد که طی آن برگزاری بخش موسیقی این جشنواره نیز بر عهده اداره فرهنگ و ارشاد کرمان گذاشته شد.

وی در ادامه افزود: پس از آن احمد سعیدی به عنوان دبیر این جشنواره و بنده نیز به عنوان دبیر تخصصی جشنواره حکم گرفتیم؛ پیش از نوروز نیز فراخوان«جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس» با محوریت موسیقی سنتی و محلی انتشار یافت که طی آن گروه های متقاضی در دو بخش رقابتی و جنبی می توانند در این جشنواره شرکت کنند. دبیر تخصصی این جشنواره تصریح کرد: مهلت این فراخوان تا ۱۷ فروردین ماه بود که ۱۵ گروه متقاضی شرکت در این جشنواره شده بودند؛ منتهی به سبب تعطیلات نوروز و اینکه بسیاری از اهالی موسیقی از انتشار یافتن این فراخوان مطلع نشده بودند مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره تمدید شد که طی آن در مجموع ۳۰ گروه متقاضی شرکت شدند و ما پس از بررسی های نهایی، فردا گروه‌های راهیافته به این جشنواره را معرفی خواهیم کرد.

پیروز ارجمند ادامه داد: در نهایت حدود ۱۵۰ موسیقیدان در روزهای ۲۷ و ۲۸ فروردین در سالن سینما تاشا و تالار شهر کرمان به اجرا خواهند پرداخت و سرانجام مراسم اختتامیه «جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس» روز ۲۹ فروردین با معرفی برترین ها برگزار خواهد شد.

وی همچنین گفت: برگزیدگان«جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس» علاوه بر دریافت جوایز نقدی، دیپلم افتخار و تندیس این جشنواره، جایزه ویژه ای را دریافت می کنند و آن کمک ویژه برای تولید و انتشار یافتن آثارشان است.

دبیر تخصصی این جشنواره تاکید کرد: البته برگزیدگان بخش موسیقی جشنواره ملی خلیج فارس همراه با برگزیدگان سایر رشته های هنری این جشنواره، روز ۱۱ اردیبهشت ماه که روز جشن ملی خلیج فارس نامگذاری شده، در جزیره قشم مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.


RSS
منبع:همشهری آنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.