جشن ملی سینما برگزار نمی‌شود

فرهاد توحیدی همزمان با روز ملی سینما اعلام کرد:

سینما و تلویزیون > سینمای‌ایران
فرهاد توحیدی رئیس هیات مدیره و سخنگوی هیات مدیره خانه سینما اعلام کرد: که با توجه به شرایط موجود دوره شانزدهم جشن سینمای ایران امسال برگزار نمی‌شود.

به گزارش ایلنا، فرهاد توحیدی که به همراه جمعی از سینماگران در قطعه هنرمندان و بر سر مزار سینماگران در آستانه ۲۱ شهریور روز ملی سینما حاضر شده بود، گفت: جشن ملی سینمای ایران پانزده دوره برگزار شد و امسال به دلیل شرایط بعد از پانزده سال برگزار نمی‌شود.

به پیشنهاد هیات مدیره و امیر اثباتی امسال به جای جشن بر سر مزار دوستان و همکارانمان در سینما حاضر شدیم.

وی ادامه داد: امیدوارم این کار تبدیل به یک سنت حسنه شود و ما هر سال همزمان با روز ملی سینما دراینجا حاضر شویم از نظر ما امروز نقطه آغاز جشن شانزدهم است و امیدوارم در سال آینده این سنت نیز ادامه پیدا کند و ما صبح اینجا بیاییم و عصر جشن بگیریم.

امین تارخ نیز با اشاره به وضعیت امروز سینما ایران گفت: امروز ما یک حالت دوگانه داریم قرار دادن نام جشن درکنار محلی که معمولا عزاداری می‌کنیم شرایط بدی دارد اینکه اینجا حاضر شدیم تا به صورت نمادین یادی کنیم از دوستان سینماگران خود در روز ملی سینما بسیار خوب است اما نباید هیچ مساله‌ای ما را ناامید کند.

وی ادامه داد: اینکه امروز همه ما اینجا آمده‌ایم نشان می‌دهد که کسانی که رفته‌اند به ظاهر رفته‌اند اما سینما زنده و غیرقابل حذف است و حتی اگر بخواهیم جشن را بر سر مزار‌ها بگیریم سینما حذف نمی‌شود و ما امروز از سر امید جمع شده‌ایم.

فرشته طائر‌پور نیز گفت: نسل ما تعلقش را به سینمای ملی ایران نشان داده و نسل جوان امروز باید به یاد بسپارد که این مراسم امروز یکی از بیاد ماندنی‌ترین جشن‌ها است که بر سر مزار داد برگزار می‌شود.

در ادامه این مراسم محمدمهدی عسگرپور و اعضای هیات مدیره خانه سینما با حضور در مرقد مطهر حضرت امام با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی تجدید پیمان کردند.

در این مراسم هنرمندانی همچون فرهاد توحیدی، محمد مهدی عسگرپور، رخشان بنی اعتماد، محسن خان جهانی، عزیز الله حبیب‌نژاد، علیرضا داوود‌نژاد، جهانگیر کوثری، پیمان معادی، پدرام اکبری، امیر جعفری، ریما رامین فر، فرشته طائر‌پور، کمال تبریزی، غلامرضا موسوی، عزیز ساعتی حضور داشتند.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.