جعبه سیاه خودروها به کمک شرکت‌های بیمه می‌آید

۷فروردین ۱۳،

جعبه سیاه خودروها به کمک شرکت‌های بیمه می‌آید

وزارت حمل و نقل بریتاینا اعلام کرد که از نصب جعبه سیاه در خودروها به منظور شفاف سازی دلایل حوادث رانندگی و هزینه‌های بیمه حمایت می‌کند.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از عصرخودرو به نقل از ایسنا، وزارت حمل و نقل بریتانیا اعلام کرد که با همکاری صنعت خودروسازی قصد دارد تعداد حوادث رانندگی را در این کشور کاهش دهد که در این راستا از نصب جعبه سیاه در کلیه خودروهای موجود در این کشور حمایت می‌کند.

نصب جعبه سیاه در خودروها از یک سو می‌تواند به کشف دلایل اصلی حوادث رانندگان و عادلانه کردن فرایند پرداخت هزینه‌های بیمه در این حوادث کمک بسیاری کند.

از سوی دیگر جعبه‌های سیاه می‌توانند با کشف دلایل واقعی حوادث رانندگی به کاهش این حوادث نیز کمک کنند که این مزیت نیز در نهایت به سود شرکت‌های بیمه خواهد بود و سبب کاهش هزینه‌های آن‌ها می‌شود. از طریق جعبه سیاه می‌توان رفتار واقعی راننده، عملکرد بخش‌های مختلف خودرو و هماهنگی راننده و خودرو را با یکدیگر مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار داد.

شرکت‌های بیمه بریتانیا نیز قصد دارند یک میلیون پوند در برنامه نصب جعبه سیاه روی خودروها در این کشور سرمایه‌گذاری کنند. البته چالش دیگر دسترسی به اطلاعات موجود در جعبه‌های سیاه است که به نظر می‌رسد در زمان مقرر دولت بریتانیا نیز این اجازه را به شرکت‌های بیمه خواهد داد.

پیش‌بینی می‌شود از سال آینده میلادی برنامه نصب جعبه سیاه روی خودروها در بریتانیا اجرایی شود.

پنجشنبه ۸ فروردین   ۱۱:۵۶

منبع:عصرخودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.