“جلال آل احمد” همچنان حاشیه ساز در حوزه ادبیات

۳۰م آذر ،

جلال آل احمد، با گذشت سالها از فوتش، همچنان حاشیه سازترین نویسنده فارسی زبان معاصر ایران است.

باشگاه خبرنگاران؛”جلال آل احمد” که ۵۸ سال پیش و در تاریخ ۱۸ شهریور ۱۳۴۸ رخ در نقاب خاک کشید و پس از مرگ وی، دلایل فوتش همچنان چون علامت سوالی بر روی سر ادبیات فارسی زبان و دوستانش خودنمایی کرد.این روزها و پس از گذشت سالها از تشخیص دلایل مرگش، بار دیگر حاشیه ساز شد و همچنان نام پرحاشیه ترین نویسنده فارسی زبان معاصر ایرانی را برای خود حفظ کرد.
لازم به ذکر است؛ یکی از حاشیه های دو سال اخیر پیرامون نام جلال آل احمد را می توان آنچه پس از فوت همسرش پیش آمد، دانست.
در این روزها بحث سرنوشت خانه آل احمد آنچنان بحث داغ محافل ادبی و میراث فرهنگی شد که گویا دیگر بحث خبرسازی در این دو حوزه فرهنگی وجود ندارد.
جلال، در آن روزها شاهد تقسیم اموال خود در میان میراث خواران به ظاهر ادب دوست خود بود، اما در پایان ارث وی که چیزی جز خانه و آثار ثبت شده در ثبت احوال به نام آل احمد نبود، به کسی جز باستان شناسان نرسیده و در نهایت خانه جلال، خانه باستان شناسی ایران شد.
گفتنی است؛ حرف و حدیث ها دربارهٔ پنجمین دروه جایزه جلال آل احمد نیز از حواشی دیگر نام نویسنده “خسی در میقات” به حساب می آید.زیرا این روزها تحت‌الشعاع عنوان دو کتاب “نورالدین، پسر ایران” و “شرح اسم” در حال از دست دادن اعتبار خود بوده و برای حفظ این اعتبار دست به دامان وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی و انجمن های ادبی چون “انجمن قلم ایران” شده است.
یادداشت از: نسرین خدایاری


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.