جلسه غیرعلنی مجلس با حضور وزیر امورخارجه

گردآوری توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز

جلسه غیرعلنی مجلس با حضور وزیر امورخارجه

https://www.momtaznews.com/wp-content/plugins/wprobotf/images/aca0b__majles-57gh.gif.jpg

 

ایران > قانونگذاری – ممتازنیوز:
محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه با حضور در جلسه غیرعلنی امروز-شنبه ۸ آذر- مجلس شورای اسلامی گزارشی از مذاکرات وین ۸ به نمایندگان ارایه کرد.

به گزارش ایرنا، الله وردی دهقانی نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی درباره این جلسه غیرعلنی که پیش از برگزاری جلسه علنی امروز برگزار شد، افزود: رییس دستگاه دیپلماسی در این جلسه غیرعلنی گزارشی از محتوا، کیفیت و شکل مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه ۱+۵ تشریح کرد.

ریاست جلسه غیرعلنی مجلس را علی لاریجانی برعهده داشت.

مذاکرات وین ٨ از سه شنبه ۲۷ آبان ماه /١٨ نوامبر/ با حضور وزیران خارجه ایران و گروه ١+۵ برگزار شد و تا روز دوشنبه سوم آذرماه /٢۴ نوامبر/ ادامه یافت.

طرفین در این دور از مذاکرات برای دستیابی به توافق جامع تلاش کردند و به گفته همه طرف‌ها پیشرفت عالی و خوبی هم داشتند اما به دلیل محدودیت زمانی در این دور از مذاکرات نتوانستند به توافق نهایی دست یابند که مذاکرات را برای ٧ ماه دیگر یعنی تا ۱۰تیرماه ۹۴ (اول جولای ٢٠١۵) تمدید کردند.

بر این اساس، مقرر شد که طرفین در ۴ ماه اول برای رسیدن به توافق سیاسی یا همان توافق کلی تلاش کنند که به گفته ظریف در صورت اراده طرف مقابل این زمان می‌تواند حتی چند روز باشد و جزییات توافق که فنی و حقوقی است در سه ماه بعدی نگارش شود.

همچنین طرفین توافق ژنو را برای ٧ ماه دیگر تمدید کردند که مقرر شد هر ماه ٧٠٠ میلیون دلار از دارایی‌های ایران آزاد شود
منبع: همشهری
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.