جلوگیری از آتش سوزی جنگل /۱۱ شهروند از ساختمان شعله‌ور نجات یافتند

آتش سوزی ساختمان ۵ طبقه تجاری- مسکونی در خیابان فردوسی، با تلاش آتش نشانان ۴ ایستگاه خاموش شد.

به گزارش سرویس اجتماعی برنا به نقل از پایگاه خبری ۱۲۵، درپی این آتش سوزی ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران، آتش نشانان ایستگاه‌های ۴۶، ۱۸، ۷۳ و گروه امداد و نجات ایستگاه ۱ را ساعت ۲۰:۵۵ شب گذشته به محل حادثه در خیابان فردوسی پایین تر از چهارراه کوشک کرد.

مرتضی اصفهانی(مدیر منطقه ۱ عملیات سازمان آتش نشانی) که از نخستین دقایق مهار این آتش سوزی در محل حادثه حضور داشت دراین باره گفت: در هنگام رسیدن نیروهای عملیات آتش و دود زیادی از ضلع شمال غربی، جنوب و پشت بام این ساختمان دیده می شد که آتش نشانان با اطلاع از وجود محبوسین در ساختمان، بلافاصله اقدام به خارج کردن ساکنین از طریق نردبان و راه پله کردند.

وی در ادامه افزود: در این عملیات، آتش نشانان با استفاده از چندین رشته لوله آبدهی آتش را مهار و خاموش کردند.

اصفهانی خاطرنشان کرد: این آتش سوزی از چاهک آسانسور به طبقات بالا سرایت پیدا کرده بود که باعث محبوس شدن ۱۱ نفر در طبقات ۲ و ۴ این ساختمان شده بود که با کمک آتش نشانان از دود گرفتگی و خطرات احتمالی دیگر نجات پیدا کردند.
 
وی با اشاره به مصدومیت دو نفر از آتش نشانان گفت: در جریان این آتش سوزی و به علت شدت دود و آتش در این ساختمان دو نفر از نیروهای عملیات دچار دود گرفتگی شدید شدند که برای درمان به بیمارستان انتقال پیدا کردند.

گفتنی است؛ مدیرعامل سازمان آتش نشانی نیز با اطلاع از وقوع این حادثه خود را به محل آتش سوزی رسانده بود و تا آخرین لحظات در کنار نیروهای عملیات حضور داشت.

جلوگیری از آتش سوزی جنگل
ستاد فرماندهی آتش‌نشانی تهران ساعت ۱۹:۰۰ شب گذشته با دریافت خبر احتمال آتش سوزی جنگل، بلافاصله آتش‌نشانان ایستگاه ۷۶ را به محل حادثه در فاز دو پارک چیتگر، خیابان بوستان اعزام کرد.

حسین عباسی تبار فرمانده آتش نشانان اعزامی دراین باره گفت: در این حادثه یک شهروند در حال استفاده از کپسول پیک نیکی برای جوشاندن آب بود که بر اثر شل بودن اتصالات و نشتی گاز ناگهان دچار آتش سوزی شده بود.

وی در ادامه افزود: آتش نشانان بی‌درنگ با اقدام سریع خود و با استفاده از تجهیزات خاموش کننده اقدام به مهار شعله‌های آتش کردند و از آتش سوزی درختان و جلوگیری به‌عمل آوردند


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.