جلوگیری از ریزش مو

۰۲خردادماه،
ممتاز نیوز : برای پیشگیری از ریزش مو باید سبب آن را تشخیص داد تا بتوان روش درمان مناسب را انتخاب کرد.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از خراسان ؛ گیاهان بسیاری وجود دارد که در درمان ریزش مو نقش مهم و موثری ایفا می کند. این گیاهان دارای خواص تصفیه کنندگی خون و پاک کنندگی پوست می باشند و رشد مو را تحریک می کنند.

بابا آدم: این گیاه بعضی مواد شیمیایی موجود در بدن را که به ریزش مو منجر می گردد سم زدایی می کند و در نتیجه یکی از موثرترین گیاهان برای درمان ریزش مو به حساب می آید. روغن ریشه آن غنی از «فیتوستیرولز» و اسیدهای چرب ضروری است که برای حفظ سلامت پوست سر و رشد مو لازم است.

آلوئه ورا: به نقل از پایگاه اینترنتی «هلث مد»، استفاده موضعی آن، رشد مو را تقویت می کند و مانع ریزش آن می گردد. این گیاه، گردش خون در پوست سر و رشد موها را تقویت می کند.

آرنیکا: روغن این گل خاصیت ضدالتهابی دارد که شوره سر را کنترل می کند و سبب رشد مو می گردد. با تحریک کردن پیاز مو سبب تقویت مو و مانع سفیدی زودرس آن می گردد. به عنوان آنتی بیوتیک نیز عمل می کند و برای درمان و برطرف کردن عفونت پوست سر و جلوگیری از ریزش زود هنگام آن موثر است.

درخت توس: روغن این درخت به کاهش ریزش مو کمک می کند.

بابونه: این گیاه، برای موهای چرب که پر شوره نیز است مفید است. برای تقویت و بازسازی تارهای مو و به حداقل رساندن آسیب های آن نیز استفاده می گردد.

دم اسبی:سیلیکای موجود در آن به تقویت پیاز مو کمک می کند.

منبع: ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.