جلیلی: مقابله با ارزشهای اسلامی برای عاملان آن پرهزینه خواهد بود

خبرگزاری آریا – دبیر شورای الی امنیت ملی در سفر به ترکیه صبح امروز با داوود اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه دیدار و گفتگو کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا ، سعید جلیلی در این دیدار با اشاره به خیزش ملتهای مسلمان منطقه علیه امریکا و رژیم صهیونیستی اظهار داشت: بهره گیری از بیداری اسلامی برای مقابله با دشمنان امت اسلامی در عرصه‌های سیاسی و بین‌المللی وظیفه همه دولتهای مستقل و اسلامی است.
وی با تاکید بر مشترکات ایران و ترکیه در عرصه‌های گوناگون تصریح کرد: مناسبات راهبردی تهران-آنکارا می‌تواند به دولتهای برخاسته از بیداری اسلامی برای نقش‌آفرینی مؤثر در مناسبات بین‌المللی کمک کند.
جلیلی همچنین با اشاره به ترفندهای لابی صهیونیستی برای ایجاد اختلاف و بهره‌برداری از شکافها میان کشورهای اسلامی افزود: وحدت عملی کشورهای اسلامی جز با صف‌آرایی منسجم دربرابر اهداف نامشروع و سیاستهای منفعت‌جویانه امریکا و رژیم صهیونیستی میسر نیست.
وی اضافه کرد: امروز دوران بیداری اسلامی است و هر گونه مقابله با ارزشها و منافع امت اسلامی با واکنش جدی مسلمانان جهان روبه‌رو خواهد شد و برای عاملان آن پرهزینه خواهد بود.
داوود اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه در این دیدار بر توسعه و گسترش همکاریهای راهبردی دوجانبه میان ایران و ترکیه در مناسبات منطقه‌ای و بین‌المللی تاکید کرد.
سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی فردا با رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه دیدار و گفتگو خواهد کرد.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.