جلیلی: تخریب زیرساخت‌های سوریه در جهت تامین منافع رژیم صهیونیستی است

۱۲م آذر ،

در دیدار قائم مقام کمیته هماهنگی گروه‌های ملی سوریه

هیثم مناع، قائم مقام کمیته هماهنگی گروه‌های ملی سوریه با سعید جلیلی، نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای‌عالی امنیت ملی کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران سعید جلیلی در این دیدار که عصر یک‌شنبه برگزار شد، با اشاره به این که عزت و قدرت ملت سوریه در گرو این است که مردم این کشور خود سرنوشت خود را تعیین کنند، تاکید کرد: حفظ مصلحت و منافع مردم باید در اولویت طرح‌های برقراری آتش بس و توقف خشونت‌ها قرار گیرد.
 
وی تنها راه حل سوریه را برقراری دموکراسی در این کشور دانست و افزود: کشورهایی که در راه تحقق دموکراسی مانع ایجاد می‌کنند داغرای نیت‌های مشکوکی می باشند و امروز خود تبدیل به بخشی از مشکل شده‌اند.
 
جلیلی با محکوم کردن اعمال خشونت و دامن زدن به اقدامات تروریستی، تخریب زیرساخت‌های سوریه را نوعی آسیب وارد کردن به آینده این کشور و سبب خشنودی رژیم صهیونیستی دانست.
 
دبیر شورای عالی امنیت ملی ارائه راه‌حل‌های عملی و ابتکارهای همه جانبه و پایبندی واقعی به آن را راه‌حل توقف خشونت‌ها و هم‌چنین تسکین آلام و رنج‌های ملت سوریه دانست.
 
وی افزود: صحنه سوریه امروز به گفت‌وگوهای آشکار احتیاج دارد تا قدرت منطق جایگزین منطق قدرت شده و به قضاوت افکار عمومی گذاشته شود.
 
جلیلی بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای ارائه کمک‌های انسان دوستانه و تلاش برای برگزاری انتخاباتی آزاد در این کشور تاکید کرد.
 
هم‌چنین در این دیدار هیثم مناع، قائم مقام کمیته هماهنگی گروه‌های ملی ضمن تقدیر از تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران برای بازگشت آرامش در سوریه تاکید کرد: گروه‌های معاوضه صرفا راه‌حل سوری و بدون دخالت طرف‌های خارجی را راه‌حل صحیح و اصولی می‌دانند.
 
وی راه‌حل نظامی را در سوریه شکست خورده دانست و افزود: لحاظ کردن منافع ملت، توقف خشونت‌ها از سوی هر دو طرف و آغاز گفت‌وگوها برنامه کمیته هماهنگی برای تحقق دموکراسی در سوریه است.
 
/انتهای پیام


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.