جمشید هاشم‌پور: روی جلد تمام نشریات از تصاویر گلزار پر شده است

جمشید هاشم‌پور: روی جلد تمام نشریات از تصاویر گلزار پر شده است

جمشید هاشم‌پور: روی جلد تمام نشریات از تصاویر گلزار پر شده است

جمشید هاشم‌پور بازیگری که در دهه‌ شصت و تا حدودی هم هفتاد با ایفای نقش‌های ابرقهرمانانه در فیلم‌های اکشن مخاطبان بسیاری را به ویژه در شهرستان‌ها به سینما‌ها می‌کشاند، مدتی است کم کار شده و اغلب نقش‌های کوتاه آثاری را بازی می‌کند که در اکران هم چندان توجهی به آن‌ها نمی‌شود. آخرین بازی هاشم‌پور را در درام جنگی «گلوگاه شیطان» در نقش یک شکارچی کوسه دیدیم.

منبع : سایت روزنامه ایران

تاریخ : سه شنبه ۳۱ مرداد ساعت ۱۳:۲۷

چندی قبل هاشم‌پور را که در حال قدم زدن در خیابان شریعتی بود به طور اتفاقی دیدم و اولین پرسشی هم که از او داشتم دلایل کم کاری‌اش در سینما بود. جالب اینجاست که محل دیدار من و هاشم‌پور درست روبروی سینما صحرا بود که فیلم «خوابم می‌آد» را اکران می‌کرد و همین که من گفتم چرا در سینما کم کار شده‌اید، هاشم‌پور به سردر سینما صحرا اشاره کرد و گفت: «مگر سینمایی هم برای ما مانده که من پرکار شوم. سینمای ما در بهترین حالت فیلمی است مثل «خوابم می‌آد» و در چنین اوضاعی معلوم است که جایی برای من و امثال من نیست.»
هاشم‌پور که به لحاظ فیزیکی همچنان سرحال نشان می‌داد، ادامه داد: «مگر دیگر کسی مثل ملاقلی‌پور هم هست که «قارچ سمی» بسازد یا حداقل «میم مثل مادر» که من هم در آن ایفای نقش کنم؟! حداقل اثری مثل «استشهادی برای خدا» هم ساخته نمی‌شود که مرا ترغیب به ایفای نقش کند.»
از جمشید هاشم‌پور درباره دلایل دوری‌اش از فضای رسانه هم پرسیدم و او پاسخ داد: «سینمایی وجود ندارد که این همه رسانه برای آن منتشر شود. نمی‌دانم با این اوضاع کیفی، رسانه‌های مختلف چیزی هم برای عرضه به مخاطبان دارند؟!»
هاشم‌پور افزود: «روی جلد تمامی نشریات پر شده از تصاویر گلزار و بازیگرانی که فقط چهره دارند. دیگر جایی برای بازیگران واقعی نیست.»
پایان درد دل‌های هاشم‌پور این بود: «کسی حال ما را نمی‌پرسد و ما هم ترجیح می‌دهیم حال کسی را نپرسیم و زندگی بی‌حاشیه خود را ادامه دهیم.»

کد خبر: ۴۵۱۱۶

Share/Save/Bookmark


هنر نیوز – آخرین عناوین

تا این لحظه ۲نظر ثبت شده
  1. كوروش كسرايي:

    با سلام .
    واقعا حق بااستاد هاشم پور است بازیگران الآن فقط چهره دارند و ادعا و ادای بازیگری را دارند .
    فیلمنامه ها هم آبکی شدند و بی سرو ته نه داستان درست و حسابی دارد نه مفهوم و …..
    یا عشق و عاشقی است. یا دزد و دزدی و کلاهبرداری به تقلید از غرب یا هم تاریخی به تقلید از کره و چین هه که آن هم اگر استاد داریوش ارجمند و امثالهم(مهدی فخیم زاده) نباشد کسی دیگر نیست که به چهره و نقش و قیافه تاریخی بخورد و کلا فیلم ول معطل است. وقتی فیلم می سازند که کلا موضوعش پیرامون یک بازیگر و خواننده و غیره و غیره است نه مفهوم دارد نه درسی می دهد ونه هیچ فقط اسمش فیلم است. نه تنهااستاد هاشم پور بلکه همه قدیمی ها وبزرگان گله دارند استاد اکبر عبدی – محمد علی کشاورز و ….
    بنده دستی در فیلمنامه نویسی دارم و زرمی کارم و تازه واردم با دیدن این سینما و تلویزیون افسوس می خورم خوشا به حال بقیه .
    امروز کسی به این بزرگان رسیدگی نمی کند و وقتی که زبانم لال چشم بستند همه می شوند غمخوار وعاشق ایشان.

  2. علی اکبر تاجعلی:

    باسلام و احترام ب هنرپیشه محبوب جناب آقایه جمشید حاشمپور بازیگر محبوب خودم و پدرم بنده اکبر تاجعلی متولد ۱۳۷۲/۶/۲۵ ب حرفه بازیگری خیلی علاقه دارم از سرور بزرگم جناب آقای جمشیدهاشمپور طلب کمک دارم از بچگی آرزو داشتم آقای هاشمپور رو از نزدیک ببینم یا باهاشون صحبت کنم.۰۹۳۷۹۴۲۴۱۱۶

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.