جمع آوری امضا برای افزودن زبان فارسی به سیستم عامل اپل

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

گروهی از فعالان فارسی‌زبان فضای مجازی و کاربران محصولات شرکت اپل برای اضافه شدن زبان فارسی و تقویم جلالی به سیستم عامل اپل یک کمپین اینترنتی راه انداخته‌اند.
 
به گزارش «ایسنا»، جمعی از فعالان فضای مجازی با راه‌اندازی وب‌سایتی در حال جمع‌آوری امضا برای ارائه درخواست خود به شرکت اپل می باشند.  
 
در بخشی از این نامه که به دو زبان فارسی و انگلیسی در وب‌سایت جمع‌آوری امضا قرار گرفته آمده است: بیش از ۱۲۰ میلیون فارسی‌زبان در کشورهای ایران، افغانستان و تاجیکستان زندگی می‌کنند؛ حدود هفت میلیون نفر هم در کل دنیا پراکنده می باشند که بیشتر این اشخاص در آمریکا، انگلیس و کشورهای غربی سکونت دارند.
 
در ادامه این نامه با بیان اینکه در کشورهای فارسی زبان، شرکت اپل بازار رسمی ندارد، تصریح شده است: طبق آخرین آمارهای غیررسمی ما و آن چیزی که در جامعه ملاحظه می‌کنیم عده بسیاری از مردم از دستگاه‌های آی‌پاد، آی‌پد و آی‌فون استفاده می‌کنند.
 
در پایان این نامه آمده است: ما فارسی‌زبانان در تمام دنیا از شرکت اپل درخواست می‌کنیم تا زبان (منو) فارسی و تقویم جلالی را به لیست زبان‌ها و تقویم‌های این دستگاه‌ها اضافه کند، چرا که تحریم یک زبان و تاریخ موضوعی غیرمنطقی است. 

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.