جنبه‌های فرهنگی بازی‌های ایرانی در جشنواره سوم گیم تهران مورد توجه قرار گیرد

فروردین ۱۴۰۳

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای از داوران سومین جشنواره گیم تهران درخواست کرد که به جنبه‌های فرهنگی بازی‌های ارائه شده به این اتفاق فرهنگی توجه ویژه‌ای داشته باشند.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، دکتر بهروز مینایی مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای در مراسم معارفه داوران سومین جشنواره بازی های رایانه ای، به پیشرفت جشنواره و اهمیت داوری در عرصه گیم اشاره کرد و گفت: سطح آثاری که به نمایش گذاشته می گردد مناسب بوده و داوری این دوره نیز به سبب ارتباط داوران این دوره با عرصه گیم، تخصصی و مستحکم تر خواهد بود.

وی افزود: بهتر است نگاه داوران با توجه به نوپایی این صنعت و در خصوص اعطای جوایز حمایتی  باشد تا انگیزه مناسب برای شرکت کنندگان در جشنواره ایجاد شود.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای با اشاره به اهمیت جشنواره گیم تهران و بازی های ارسال شده به دبیرخانه سومین دوره این جشنواره گفت: جشنواره بازی های رایانه ای ویترین صنعت گیم کشور است و با توجه به لزوم بازی های بومی در کشور، توجه به ایرانی بودن و جنبه فرهنگی بازی ها از نکات مورد توجه داوران قرار گیرد.

محمد بیطرف قائم مقام بنیاد ملی بازی های رایانه ای نیز در این مراسم گفت: روند داوری جشنواره بازی های رایانه ای تهران نسبت به سال های قبل تفاوت دارد و در این دوره شاهد حضور داورانی هستیم که هریک متخصص عرصه گیم بوده و با بازی های رایانه ای بیگانه نیستند. 

وی تاکید کرد: توانمندی های جریان گیم در دو دوره قبل جشنواره بازی های رایانه ای کاملا مشهود است و به حتم حضور داوران متخصص در دوره سوم این اتفاق، به ارتقاء این هنر صنعت کمک خواهد کرد. 

محمدرضا مجد مسوول امور اجرایی جشنواره بازی های رایانه نیز در این مراسم گفت:  ۲۰ تندیس و ۱۵ دیپلم افتخار و تقدیرنامه برای نفرات برتر در سومین جشنواره بازی های رایانه ای تهران درنظر گرفته شده است.

وی توضیح داد: بازی های بزرگ، کژوال و آنلاین در بخش های مختلف داوری خواهند شد و در هر بخش نیز بازی های مستقل جداگانه داوری می گردد. 

سومین جشنواره و نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران ۲۲ تا ۲۶ مردادماه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می گردد. /ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.