جنگ روانی تازه غرب دربارهٔ پایگاه اینترنتی فوردو

۰۸ام بهمن ،

روزنامه انگلیسی دیلی تلگراف مدعی وقوع انفجار تازهی در تاسیسات غنی سازی اورانیوم فوردو شد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از شفاف، دیلی تلگراف اضافه کرده است در پایگاه اینترنتی هسته ای ” فوردو ” در عمق منطقه ای کوهستانی در نزدیکی شهر قم انفجار شدیدی روی داده است. این روزنامه به جزئیات این انفجار اشاره ای نکرده است.

 قبل از این فریدون عباسی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در شهریور ماه ۹۱  از وقوع انفجاری در نزدیکی پایگاه اینترنتی فوردو در روز ۲۷ مرداد ماه ۹۱ با استفاده از مواد منفجره خبر داده بود.  در این انفجار کابل های برق در مسیر قم به پایگاه اینترنتی فوردو قطع شده بودند.

روزنامه ساندی تایمز بعد از این اظهارات عباسی مدعی شده بود این انفجار بعد از تلاش برای خنثی سازی بمب در یک صخره سنگ در نزدیکی پایگاه اینترنتی فوردو روی داده بود.

بر اساس ادعای روزنامه ساندی تایمز این سنگ قلابی وقتی منفجر شد که نیروهای امنیتی در حال بررسی پایانه های ارتباطی و خطوط تلفن در فردو بودند.

این روزنامه آمریکایی نوشت که این ابزار جاسوسی برای پیگیری اطلاعات کامپیوترها و خطوط تلفن این تاسیسات هسته ای کار گذاشته بود تا بتوان از این طریق به ارزیابی اطلاعات خروی سانترفیوژها پرداخت.

تاسیسات فوردو  بخشی از تاسیسات هسته ای ایران است که برای غنی سازی اورانیوم ساخته شده است. این تاسیسات هسته ای در عمق ۹۰ متری منطقه کوهستانی واقع در مسیر قم به تهران قرار دارد.

آژانس بین المللی انرژی اتمی، آمریکا و کشورهای غربی معتقدند که ایران از دی ماه سال ۹۰ غنی سازی ۲۰ درصدی اورانیوم را در تاسیست فوردو با هدف تولید سلاح هسته ای آغاز کرده است. آژانس بین المللی انرژی اتمی بعد از این ادعا بارها خوستار بازدید از پایگاه اینترنتی فوردو شد اما این خواسته آژانس هنوز با موافقت ایران روبرو نشده است.

باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.