جهانبازی: دربی داور خراب کن است

گردآوری توسط گروه ورزش ممتازنیوز

یداللله جهانبازی_ه

یدالله جهانبازی  در مورد اینکه گفته می‌شود یکی از گزینه‌های قضاوت در دربی ۷۷ است، گفت: نمی‌دانم هنوز کسی به من چیزی نگفته است. اگر داور این دربی باشم سوت می‌زنم و اگر هم نباشم که سوت نمی‌زنم. در لیگ ایران بازی‌هایی سخت‌تر از دربی داریم. دیدارهای استقلال و سپاهان و یا پرسپولیس و تراکتورسازی قضاوتش بسیار سخت‌تر از دربی است. دربی فقط حاشیه‌هایش بیشتر از بازی‌های دیگر است.

وی در مورد اینکه دوست دارد در دربی قضاوت کند یا نه، گفت: بله معروف‌ترین دربی ایران است و هر داوری دوست دارد در این بازی قضاوت کند. هر کشوری یک دربی معروف دارد. استقلال و پرسپولیس هم معروف‌ترین دربی ایران است. البته من سه چهار سال دیگر هم قضاوت می‌کنم و اگر امسال نوبت به من نرسد ممکن است در آینده این فرصت به من داده شود. البته در این فصل فقط من دو بازی نفت و پرسپولیس و راه آهن و گسترش فولاد تبریز را سوت زده‌ام زیرا تا هفته پنجم قضاوت نمی‌کردم و از هفته ششم در لیگ برتر این فصل سوت زده‌ام.

جهانبازی در مورد اینکه دربی چه حاشیه‌هایی دارد، گفت: تمام ایران این بازی را نگاه می‌کنند و حساسیت‌های بسیاری دارد. البته بعضی تصمیم‌ها نیز سبب افزایش حساسیت می‌شود به طور مثال محل استقرار داوران دربی نامعلوم است و هیچکس نمی‌داند آنها در کدام هتل ساکن می‌شوند. در حالیکه داوران در تهران همیشه در هتل کوثر ساکن می‌شوند ولی برای این بازی هتل تغییر می‌کند یا به داور دربی می‌گویند ۲۴ ساعت قبل از بازی تلفن همراهش را خاموش کند. این تصمیم‌ها حساسیت را دو چندان می‌کند در حالیکه این بازی ساده‌تر از بازی‌های دیگر است. بازیکنان توجیه می باشند تا حاشیه‌سازی نکنند.

وی افزود: داوران قدیمی و پیشکسوت می‌گفتند در زمان ما قضاوت راحت‌تر بود زیرا بعد از سوت پایان دیگر همه چیز تمام می‌شد نه برنامه‌ تلویزیونی بود نه روزنامه و خبرگزاری همه چیز تمام می‌شد اما اکنون حاشیه‌های داور بعد از سوت پایان آغاز می‌شود. برنامه ۹۰، ورزش و مردم و … برنامه‌های رادیویی و خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها همه به مسایل داوری می‌پردازند. به همین سبب می‌گویم دربی داور خراب کن است اگر داور یک اشتباه کند بسیار برایش گران تمام می‌شود، مگر اینکه هیچ اشتباهی نداشته باشد.

جهانبازی در مورد اینکه اگر او می‌خواست داور دربی را انتخاب کند چه کسی را انتخاب می‌کرد، گفت: همه داورانی که در لیگ سوت می‌زنند می‌توانند این بازی را قضاوت کنند. اگرچه ترکی ۵ بار دربی را سوت زده اما سایر داوران می‌توانند این بازی را قضاوت کنند. فغانی، قهرمانی، مظفری‌زاده و … همگی دربی را سوت زده‌اند.

وی در مورد اینکه گفته می‌شود اشکان خورشیدی هم نامزد قضاوت در دربی ۷۷ است، گفت: به نظر من خورشیدی تجربه‌اش برای قضاوت در دربی کم است.  او داور خوبی است اما تجربه‌اش کم است.

http://khanevarzesh.com |
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.