جهش ۵۲ دلاری طلا/بیانیه ای که بازار طلا را شوکه کرد

با انتشار بیانیه شب گذشته بانک مرکزی آمریکا، قیمت هر اونس طلا با بیش از ۵۰ دلار صعود از مرز ۱۷۷۰ دلار گذشت.

با اعلام سیاستهای جدید پولی بانک مرکزی آمریکا که شامل پایین نگه داشتن نرخ بهره بانکی و اجرای برنامه خریداری اوراق قرضه و بدهی به ارزش ۴۰ میلیارد دلار در هر ماه بوده است ارزش یورو در برابر دلار ۰٫۲۳ درصد دیگر افزایش یافت و هر یورو در برابر ۱٫۳۰۲۵ دلار داد و ستد شد.

این بالاترین ارزش یورو در برابر دلار در بیش از چهار ماه گذشته محسوب می شود. در همین حال رویترز گزارش داد:”به اعتقاد کارشناسان اقتصادی و مالی رای مثبت دادگاه قانون اساسی آلمان به اجرای طرح خریداری اوراق قرضه منطقه یورو از سوی بانک مرکزی اروپا نیز تاثیر زیادی بر افزایش ارزش یورو داشته است.”

بدین ترتیب قیمت هر اونس طلا از حدود ۱۷۱۸ دلار به ۱۷۷۰ دلار صعود کرد. در ادامه معاملات بازار جهانی، قیمت هر اونس طلا به ۱۷۷۸ دلار نیز نزدیک شد. در لحظه مخابره خبر، قیمت هر اونس طلا ۱۷۷۱ دلار و ۴۰ سنت بود.

بانک مرکزی آمریکا شب گذشته و در پایان نشست دو روزه خود در بیانیه ای اعلام کرد که قصد دارد تا اواسط سال ۲۰۲۴ میلادی نرخ بهره بانکی را در حد پایینی نگه دارد و هر ماه ۴۰ میلیارد دلار برای خریداری اوراق قرضه اختصاص دهد و این برنامه تا زمانی ادامه خواهد یافت که وضعیت بازار کار این کشور بهبود یابد.

برای مشاهده متن کامل خبر و نمودار قیمت طلا و پیش بینی قیمت اینجا را کلیک کنید.

/۳۱۳۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.