جوجه‌ریزی مردادماه به ۹۰ میلیون قطعه رسید

رئیس اتحادیه مرغداران گوشتی ایران با اعلام این مطلب گفت: قیمت مرغ بعد از طی نوسانات هم‌اکنون به یک ثبات نسبی رسیده و حالت عادی خود را طی می‌کند و بعد از ماه رمضان با کاهش تقاضا دوباره کاهش قیمت خواهد داشت.

محمد یوسفی افزود: قیمت تمام‌شده مرغ هم‌اکنون افزایش شش درصدی از قیمت مشخص‌شده وزارت صنعت، معدن و تجارت دارد که ناشی از نوسانات جو قیمت در بازار است.

وی درباره شایعاتی که در ارتباط با ورود گندم به جیره مرغداری‌ها وجود دارد، خاطرنشان کرد: گندم در بعضی از موارد برای جیره مرغداری‌ها مصرف می‌شود. ولی گندم وارداتی که کلاس چهار و پنج است که مصرف خوراکی نداشته و مخصوص مصرف دام و طیور است.

این مقام مسئول ادامه داد: بخشی از گندم‌های داخلی نیز که به‌دلیل ضایعات، سیلوها تحویل نمی‌گیرند و کیفیت نامطلوبی برای مصرف خوراکی دارند، روانه مرغداری‌ها می‌شوند.

وی تصریح کرد: این امکان وجود دارد در مناطقی دوردست که به‌دلیل بعد مسافت، حمل و نقل و بارگیری گندم صرفه اقتصادی ندارد به مرغداری‌ها فروخته شود.

یوسفی اضافه کرد: به‌طور معمول برای مرغدار نیز خرید گندم که دارای پروتئین کمتر در مقایسه با جو و سویا است به صرفه نیست.

وی یادآور شد: جوجه‌ریزی مرغ‌های گوشتی در ماه‌های گذشته به اندازه کافی انجام شده و هم‌اکنون با افزایش تولید مرغداری‌ها نیازی به عرضه مرغ وارداتی در بازار نیست.

یوسفی در پایان تأکید کرد: در ماه جاری پیش‌بینی تولید ۹۰ میلیون قطعه جوجه یک‌روزه در کشور می‌شود که جوابگوی مصرف داخل است.

موسسه اطلاعات مرغداری – آخرین عناوین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.