جولیان آسانژ: در مذاکره همچنان باز است

۲ م دیماه ،

جولیان آسانژ در سخنانی گفت هنوز در مذاکره برای پایان دادن به بن‌بست ایجاد شده به سبب مقاومت وی در مقابل استرداد به سوئد همچنان باز است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه دیلی میل، جولیان آسانژ، بنیانگذار وب پایگاه اینترنتی افشاگر ویکی لیکس به مناسبت گذشت شش ماه از پناه بردن ناگهانی وی به ساختمان سفارت اکوادور در شهر لندن در بالکن این سفارتخانه اقدام به سخنرانی برای رسانه‌ها و هواداران خود پرداخت.

آسانژ استرالیایی پس از پناه بردن به ساختمان سفارت اکوادور در شهر لندن در ماه ژوئن پناهندگی سیاسی کشور اکوادور را دریافت کرد اما نتوانسته از ساختمان سفارت خارج شود زیرا به دنبال خارج شدن به اتهام نقض شرایط آزادی با وثیقه دستگیر خواهد شد.

جولیان آسانژ در سخنرانی خود از هوادارانش که در خیابان ایستاده بودند و بعضی از آنها شمع روشن در دست داشتند، تشکر کرد.

وی اظهار کرد: شش ماه پیش من وارد این ساختمان شدم. اکنون اینجا خانه من، دفتر من و پناهگاه من شده است. به لطف موضع اصولی دولت اکوادور و حمایت مردم این کشور من در این سفارت جایم امن است و از ایمنی لازم برای صحت کردن برخوردارم.

وی تاکید کرد: همبستگی هواداران و مردم سراسر جهان در حمایت از ویکی لیکس و آزادی بیان او را پایدار نگاه داشته است. با وجود آنکه آزادی‌ام محدود شده اما من هنوز می‌توانم فعالیت و ارتباط برقرار کنم

آسانژ عنوان کرد: پنتاگون اخیرا مدعی شده که تداوم وجود وب پایگاه اینترنتی ویکی لیکس یک “جرم در حال انجام” محسوب می‌شود. وقتی که چنین مساله‌ای مطرح است و دولت کشور من از روزنامه‌نگاری و انتشار یافتن ویکی لیکس دفاع نخواهد من باید اینجا بمانم.

آسانژ خاطرنشان ساخت: با وجود این در مذاکره باز است و این در همیشه باز بوده برای هر کسی که بخواهد با استفاده از رویه های استاندارد با من صحبت کند یا امنیت عبور من را تضمین کند.

حین سخنرانی آسانژ در خارج از سفارت اکوادور حضور پلیس افزایش یافته بود و خبرنگاران شبکه‌های تلویزیونی از سراسر جهان از سخنرانی وی تصویربرداری می‌کردند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.