جیره خوار دولت انگلیس هستیم و مردم ایران ما را ابزار دولت انگلیس می‌دانند/ اصل خبر سازی است نه خبر رسانی

مدیر بخش فارسی شبکه سخن پراکنی بی‌بی‌سی گفت: به علت دخالت‌های انگلیس در امور داخلی ایران در تاریخ معاصر این کشور، مردم ایران ما را ابزار دست دولت انگلیس می‌دانند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران صادق صبا مدیر بخش تلویزیون فارسی شبکه سخن پراکنی بی‌بی‌سی درپاسخ به سوال خبرنگار این شبکه مبنی بر اینکه شمار فارسی زبانان در دنیا که بیننده برنامه‌های شما هستند چقدر است با دادن آماری کلی از تعداد فارسی زبانان در سراسر جهان، گفت: یکصد و بیست الی یکصد و سی میلیون فارسی زبان در سراسر جهان وجود دارد.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که چه تعداد از این جمعیت برنامه‌های بی‌بی‌سی را مشاهده می‌کنند با طفره رفتن از پاسخ به این سوال، گفت: من جمعیت آماری فارسی زبان را می‌دانم نه تعداد بینندگان این شبکه را.

البته لازم به یاد آوری است که طبق آمارهای رسمی منتشر شده از سوی منابع وابسته به دولت انگلیس، شبکه بی‌بی‌سی فارسی به دلیل اقبال کمی که در میان مخاطبان فارسی زبان به دست اورده و همچنین کیفیت پائین برنامه‌های تولیدی با کاهش بودجه مواجه شده و همین امر باعث کاهش فاحش در تعداد بینندگان این شبکه نیز شده است.

صبا درپاسخ به سوال دیگر این خبرنگار که پرسید سوء ظن زیادی در ایران در رابطه با کسانی که از خارج برای ایران برنامه  پخش می‌کنند وجود دارد که البته در برخی موارد دلایل خوبی هم برای این بدگمانی‌ها از جمله تاریخچه گسترده دخالت بیگانگان در امور داخلی ایران وجود دارد، افزود: به علت دخالت‌های انگلیس در امور داخلی ایران در تاریخ معاصر این کشور، طبیعی است ملت ایران، ما را ابزار دولت انگلیس بدانند چرا که ما هم جیره خوار دولت انگلیس هستیم.

مدیر بخش فارسی شبکه سخن پراکنی بی‌بی‌سی درپاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه شما در ایران دفتر ندارید چطور امکان دارد خبرهایی که منتشر می‌کنید درست باشد خاطر نشان کرد: ما نیازی به ایجاد دفتر در ایران نداریم و این برای ما بسیار خوشحال کننده است چرا که ما بدنبال خبرسازی هستیم نه خبررسانی.

انتهای خبر/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.