جگوار شاسی‌بلند چراغ سبز گرفت

۱۲ تیرماه ۱۳،

جگوار شاسی‌بلند چراغ سبز گرفت

Bookmark and Share

در یکی از جسورانه‌ترین تصمیم‌های جگوار در چند دهه اخیر، این کارخانه قصد دارد با‌عرضه یک مدل تازه در سال ۲۰۱۶ به بازار خودروهای شاسی‌ بلند وارد شود. 

هفته نامه انگلیسی اتوکار خبرداده این مدل تازه که احتمالاً نامش اکس‌کیو خواهد بود هم اندازه رنج‌روور ایووک است و بر روی شاسی آلومینیومی مدل اکس‌اف ساخته می‌شود. 

گفته شده است جگوار دو سال است که در حال بررسی و کار بر روی این پروژه است و حتی ممکن است ماه آینده در نمایشگاه فرانکفورت یک کانسپت از این خودرو نمایش داده شود. 

این خودرو دیفرانسیل عقب خواهد بود اما مشتریان این امکان را دارند تا با پرداخت هزینه‌ای اضافه این ماشین را دو دیفرانسیل سفارش دهند. علاوه بر ایووک، ب ام و اکس‌۳ و پورشه ماچان خودروهایی می باشند که شاسی‌بلند جگوار با آن‌ها رقابت خواهد کرد. 

این اولین بار نیست که جگوار به فکر ساخت یک شاسی‌بلند افتاده است. بیست سال پیش هنگامی که جگوار تحت مالکیت فورد فعالیت می‌کرد، همزمان با رونق بازار شاسی‌بلند‌ها در بازار آمریکا ایده ساخت یک جگوار شاسی‌بلند براساس فورد اکسپلورر مطرح شد. اما قبول ساخت ماشینی بر روی شاسی یک وانت و با فنربندی سفت برای کارخانه‌ای که سدان‌های لوکس و راحت می‌ساخت قابل پذیرش نبود. 

تصمیم به ساخت یک شاسی‌بلند الان هم برای کارخانه انگلیسی ساده نبود. مخصوصاً اینکه جگوار و لندروور تحت مالکیت کارخانه هندی تاتا است و ورود به بازار شاسی‌بلندها ممکن است فروش مدل‌های جگوار را تحت تأثیر قرار دهد. 

با وجود این جگوار چاره دیگری پیش روی خود نداشت. مدل‌های شاسی‌بلند لوکس در کارخانه‌های رقیب همگی موفق می باشند. در سال قبل آئودی ۱۸۳ هزار و ۶۰۰ دستگاه مدل کیو۵ فروخت، فروش ب ام و اکس‌۳ در همین دوره ۱۴۹ هزار دستگاه بود و پورشه کاین ۶۲ هزار دستگاه فروش داشت. در همین دوره جگوار تنها توانست ۷۰ هزار دستگاه از سدان اکس‌اف بفروشد. کارخانه انگلیسی اگر بخواهد سیطره خود در بازار را گسترش دهد ناگزیر به عرضه یک شاسی‌بلند است. 

از طرف دیگر ساخت یک جگوار، مشتریان تازه‌ای را با این مارک آشنا می‌کند و هویت تازه‌ای به این مارک می‌دهد. جگوار با مدل‌هایی نظیر اف-تایپ و این مدل تازه به دنبال مشتریان جوان و ثروتمند است و به این ترتیب سعی خواهد کرد میانگین سنی مالکان این خودرو را کاهش دهد. 

برچسب ها : نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۲۴ | جگوار شاسی‌بلند | اکس کیو | تاریخ : ۲۰۲۴/۰۸/۱۳
  • استفاده از مطالب و تصاویر این پایگاه اینترنتی تنها با ذکر منبع و لینک به “سایت خودرو” مجاز است


www.khodroreview.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.