جی میل به خاطر عدم آمادگی وزارت ارتباطات فیلتر شده بود

دنیای اقتصاد – دبیر شورای‌عالی فضای مجازی کشور در یک نشست خبری با برخی رسانه‌ها گفت‌وگو کرد. به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی اخوان بهابادی در این جلسه دلیل فیلترینگ جی‌میل را نداشتن آمادگی وزارت ارتباطات برای تفکیک دو سرویس جی‌میل و یوتیوب ذکر کرد.

اخوان بهابادی در حالی این سخنان را بیان کرد که هفته پیش رییس سازمان فناوری اطلاعات گفته بود که فیلترینگ جی میل ارتباطی با وزارت ارتباطات ندارد و هر گونه مشکل فنی در این زمینه را رد کرده بود. اخوان درعین حال خاطرنشان کرد: اگر چه چند روز فیلترینگ جی میل برای مردم قابل تحمل بود، اما باید از قبل اطلاع‌رسانی به همه کاربران صورت می‌گرفت.

بهابادی همچنین از بروز حمله به شبکه ارتباطات زیرساخت کشور در روز گذشته (چهارشنبه) خبر داد و گفت: زیرساخت مجبور شد برای کنترل و مقابله با این حمله سرعت اینترنت کشور را کاهش دهد. دبیر شورای‌عالی مجازی بااشاره به ورود این شورا به موضوع شبکه ملی اطلاعات که هم‌اکنون از سوی وزارت ارتباطات پیگیری می‌شود گفت که تا یک ماه آینده این شورا یک بار برای همیشه جزئیات، زمان افتتاح ونهایی شدن این پروژه را به صورت عمومی اعلام خواهد کرد.

در این جلسه از شورای عالی مجازی خبرنگار «دنیای‌اقتصاد» حضور نداشت و در پیگیری از دفتر دبیر شورا برای دلایل دعوت گزینشی از خبرنگاران پاسخ دقیقی ارائه نشد.

IT Iran

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.