حادثه دلخراش در محور اهواز-اصفهان/ مسافران اتوبوس زنده زنده سوختند!

۱۱اردیبهشت،

به گزارش مشرق، تصادف مرگبار اتوبوس مسافربری با یک کامیون در جاده اهواز-اصفهان، سبب آتش گرفتن اتوبوس و مرگ ۱۴ نفر شد؛ اتفاق ای تلخ که در هوای بارانی به وقوع پیوست.

اتوبوس مسافربری مسیر اهواز ـ اصفهان دچار اتفاق شد و مسافران آن به کام مرگ رفتند. در این اتفاق که در جاده اهواز-هفتکل و در پیچ زیارتگاه سید محسن در کیلومتر ۵۵ این مسیر به وقوع پیوست یک دستگاه اتوبوس مسافربری که در حال عزیمت به اصفهان بود با یک کامیون ۱۰ تن برخورد کرد و بر اثر این سانحه، اتوبوس آتش گرفت و مسافران زنده زنده در آتش سوختند.

به گفته یکی از شاهدان عینی، آتش‌سوزی به گونه‌ای بود که اتوبوس اسکانیا به کل سوخته و به آهن‌پاره‌ای تبدیل شد.

به گزارش فارس، سرهنگ قاسم قدرتی فرمانده پلیس راهور خوزستان با تایید این خبر، گفت: این اتفاق در کیلومتر ۲۰ جاده هفتکل-اهواز به وقوع پیوست که ۱۴ نفر کشته شدند. در این اتفاق دو نفر به سبب تصادف در دم جان سپردند و مابقی به سبب آتش‌سوزی در اتوبوس به کام مرگ رفتند.

به گفته فرمانده پلیس راهبر خوزستان راننده کامیون نیز جزو کشته شدگان است.

پس از این اتفاق تعدادی از مصدومان به بیمارستان طالقانی اهواز منتقل شدند. دکتر زهرا بزرگ زاده، رئیس این بیمارستان ضمن وخیم توصیف کرده حال بیماران، به خبرنگار «تابناک» گفت: ساعاتی پیش پنج مصدوم به بیمارستان طالقانی منتقل شدند که همگی با سوختگی مواجه شده اند اما آنگونه که به ما اطلاع داده اند، یکی از مصدومان مربوط به سانحه دیگری به جز تصادف اتوبوس و کامیون است. از این پنج نفر، سه تن با سوختگی ۱۰۰ درصد مواجه شده اند و یکی دیگر هم ۷۴ درصد سوختگی دارد که حال این چهار نفر وخیم است چراکه شدت سوختگی بالایی دارند.

وی می‌افزاید: نفر پنجم با هجده درصد سوختگی به مراتب شرایط بهتری دارد. باید اضافه کنم که همکاران ما در اورژانس به سرعت وارد عمل شده و اقدامات خوبی صورت داده‌‌اند اما شدت سوختگی، به ویژه آنکه مصدومان دچار سوختگی استنشاقی شده‌اند، کار را دشوار کرده است.

بزرگ زاده با اشاره به شدت سوختگی مصدومان این اتفاق دلخراش، دربارهٔ روند درمانی ایشان می‌گوید: شدت سوختگی این مصدومان از نوع سوختگی درجه چهار است اما به سبب اینکه مصدومان در آتش محبوس شده و دود و حرارت استنشاق کرده‌اند، هنوز نمی‌توان دربارهٔ روند درمانی ایشان نظر داد بلکه باید منتظر ماند تا وضعیتشان از نظر سوختگی به ثبات برسد و بعد دربارهٔ مداخلات پزشکی یا مشاوره های مختلف درمانی اقدام کرد. فعلا امور مرتبط با سوختگی را به انجام می‌رسانیم تا شرایط ایشان تثبیت شود.

فعلا تشخیص هویت کشته‌شدگان ممکن نیست

سرهنگ محمدرضا مهماندار رئیس پلیس راه نیروی انتظامی در گفت‌وگو  تسنیم، دربارهٔ وقوع سانحه مرگبار تصادف اتوبوس و کامیون در محور اهواز به هفت‌گل اظهار داشت: اتوبوس vip اسکانیا متعلق به شرکت رویال سفر ساعت ۱۱:۱۵ امروز از اهواز به مقصد اصفهان در حال حرکت بود که در کیلومتر ۴۰ اهواز به هفت‌گل که در ابتدای مسیر است با یک دستگاه کامیون بنز برخورد کرد.

وی ادامه داد: در نتیجه این تصادف، اتوبوس بلافاصله دچار آتش‌سوزی شد و هنوز سبب این اتفاق و آتش گرفتن اتوبوس مشخص نیست.

مهماندار با بیان اینکه آتش به سرعت به کامیون نیز سرایت کرد گفت: راننده و کمک راننده کامیون نیز به سبب آتش‌سوزی فوت کردند. در ادامه ۱۱ نفر از مسافران اتوبوس قبل از اینکه موفق به فرار شوند، دچار سوختگی شدند و فوت کردند.

رئیس پلیس راه نیروی انتظامی افزود: ۵ نفر از مسافران که دچار سوختگی و جراحت شده بودند به بیمارستان منتقل شدند که تا این لحظه یک نفر از آنها فوت کرده و اطلاع دیگری دربارهٔ وضعیت جسمانی و سلامت سایر مجروحان نداریم؛ هرچند رئیس پلیس راه استان خوزستان برای بررسی موضوع در بیمارستان موردنظر حضور دارد.

وی دربارهٔ سبب اتفاق گفت: هنوز سبب وقوع این اتفاق مشخص نیست اما کارشناسان اعلام کرده‌اند اتفاق در لاین متعلق به کامیون رخ داده است.

مهماندار خاطرنشان کرد: صورتحساب صادر شده برای اتوبوس، دارای نام ۱۱ مسافر است و احتمالا در بین راه تعداد دیگری مسافر سوار این اتوبوس شده‌اند؛ هنوز اطلاعی از وضعیت راننده اتوبوس نداریم و احتمالا راننده نیز بین فوت‌شدگان است. 

رئیس پلیس راه نیروی انتظامی ادامه داد: شدت سوختگی این اشخاص به قدری بالا بوده است که هنوز هویت کشته‌شدگان تعیین نشده است.

وی در پایان گفت: تا تعیین سبب اصلی اتفاق و همچنین بررسی تخلفات احتمالی شرکت رویال سفر، با همکاری سازمان راهداری، این شرکت مسافربری تعطیل شد.

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.