حاشیه‌های یک ضیافت طلبگی در مجلس خبرگان

ضیافت شام اعضای خبرگان رهبری شب‌ گذشته برگزار شد که با حاشیه‌هایی همراه بود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، مراسم ضیافت شام اعضای خبرگان رهبری شب گذشته با حضور آیت‌الله مهدوی کنی رئیس مجلس خبرگان رهبری در محل سابق مجلس شورای اسلامی برگزار شد که این مراسم از حواشی جالبی برخوردار بود.

* در این مراسم آیات جنتی،‌ محمد یزدی، هاشمی شاهرودی، مقتدایی، کعبی و خاتمی نیز حضور داشتند؛ همچنین برخی از چهره‌های سرشناس از جمله آیات هاشمی رفسنجانی، صادق لاریجانی و مصباح یزدی غایب این ضیافت بودند.

* مصباح یزدی به دلیل درد زانو و صادق لاریجانی به موجب حضور در جمع دانشجویان دانشگاه شریف غایبان این ضیافت بودند اما دلیل غیبت هاشمی رفسنجانی مشخص نشد.

* حجت‌الاسلام رئیسی معاون اول قوه قضائیه که قصد ورود به جلسه اعضای خبرگان را داشت، وقتی پراکندگی لنگه کفش‌های اعضای خبرگان را در مقابل درب ورودی دید، اقدام به جفت‌کردن کفش‌های آنها کرد؛ انصاریان از مسئولان روابط عمومی مجلس خبرگان خطاب به وی گفت، «حاج آقا دوستان زحمت می‌کشند شما زحمت نکشید» که رئیسی در پاسخ گفت:«چه فرقی می‌کند من هم می‌توانم این کار را انجام دهم».

* در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام قریشی که از آیت‌الله خاتمی به عنوان دبیرجلسه برای سخنرانی وقت گرفته بود درباره مقام حضرت امیر (ع) سخنانی را مطرح کرد و اشعاری را به زبان عربی، دراین باب قرائت کرد؛ آیت‌الله خاتمی چندین بار خطاب به حجت‌الاسلام قریشی گفت وقت شما تمام است اما حجت‌الاسلام قریشی سخنان خود را با شوق‌و ذوق خاص معنوی ادامه می‌‌داد تا اینکه، امام جمعه موقت تهران مجدداً به مزاح گفت «حاج آقا وقت شما تمام است» که قریشی در پاسخ گفت اجازه بدهید یک جمله بگویم، آیت‌الله مهدوی با خنده به آیت‌الله خاتمی گفت یک جمله چه اشکالی دارد و در نهایت حجت‌الاسلام قریشی چندین جمله دیگر به زبان عربی در وصف امیرالمومنین گفت. حجت‌الاسلام علوی بعد از پایان سخنان عربی حجت‌الاسلام قریشی به مزاح به آیت‌الله مهدوی‌کنی گفت «حاج آقا اجازه بدهید حالا معنای جملاتشان را هم بگویند» که این گفته وی موجب خنده حضار شد.

* در ابتدای این مراسم آیت‌الله مهدوی کنی مراسم را «ضیافت طلبگی» برای «دور همی طلبگی» خواند و البته نصایحی را درباره نظم خطاب به اعضای خبرگان گفت و از خبرنگاران خواست از انتشار آن خودداری کنند.

* آیت‌الله محمد یزدی که با ویلچر به محل مراسم شب گذشته خبرگان آمده بود، با واکر وارد سالن شد که اعضای خبرگان به احترام وی از جای خود برخاستند و رئیس جامعه مدرسین در نزدیکی‌ها دبیرشورای نگهبان که یار دیرین و قدیمی‌اش در مجلس خبرگان رهبری است، جلوس کرد.

*در پایان آیت‌الله مهدوی کنی با تشکر از خبرنگاران از آنها خواست تا اعضای خبرگان را برای بررسی مسائلی که وی آنها را غیر محرمانه می‌خواند تنها بگذارند و سالن را ترک کنند.


بولتن نیوز | bultannews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.